مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس محلی برای راهیان نور است/ تولید سالانه ۶۰ عنوان کتاب

سردار ملکی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای راهیان نور است.
کد خبر: ۵۰۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ - 02February 2022

مرکز فرهنگی دفاع مقدس محلی برای راهیان نور است/ تولید سالانه ۶۰ عنوان کتاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، شورای حفظ آثار استان با تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به سند ملی راهیان نور اظهار داشت: از نقش آفرینی ۲۸ دستگاه در اجرای این سند خبر داد و اظهار داشت: ستاد راهیان نور در استان به ریاست استاندار و دبیری سپاه کربلا فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا اعزام کاروان‌های راهیان نور را به مدت ۲ سال تأخیر انداخت، بیان داشت: امسال آمادگی برای برگزاری راهیان نور داریم و طبق ستاد ملی مقابله با کرونا از اول اسفند اعزام‌ها آغاز خواهد شد.

به گفته سردار ملکی راهیان نور نوآوری و تحول آفرین است و با همکاری دستگاه‌های متولی نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

سردار ملکی همچنین به اجرای ۱۱۱ مأموریت توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ما اولین استانی بودیم که صاحب انتشارات دفاع مقدس شدیم و نشر «سرو سرخ» را راه اندازی کردیم و سالانه ۶۰ عنوان کتاب تولید می‌کنیم.

این مسئول به تولید فیلم دفاع مقدس، موشن‌گرافی، نماهنگ و تولیدات فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: نقش استان مازندران در دفاع مقدس باید در قالب فیلم به نمایش درآید و در این راستا نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هستیم.

سردار ملکی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل عنوان و اضافه کرد: از تعداد ۱۰۰۰ مدخل شناسایی شده، ۲۷۰ مقاله در سال جاری توسط نویسندگان این حوزه آماده شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۴۰۶ شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شدند، به تشییع پیکر هشت شهید گمنام در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین در سال آینده سهمیه ۲۵ شهید گمنام را به نیت لشکر ۲۵ کربلا گرفتیم که پیکر ۵ شهید در اوایل سال و ۲۰ شهید دیگر همزمان با ایام فاطمیه تشییع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، به همکاری شهرداری ساری در تکمیل این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: انتظار داریم در سفر رییس جمهور به استان برنامه بازدید از این مرکز پیش بینی شود.

سردار ملکی یادآور شد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس یادگاری دفاع مقدس است و مکانی برای تحول جوانان و محلی برای راهیان نور نسل امروز و آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار