سردار شعبانی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

بهره‌گیری از سیستم ارتباطی نفوذناپذیر در رزمایش اقتدار ثارالله/ اجرای عملیات خروج از محدوه نفوذ دشمن

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله گفت: در این رزمایش نخستین بار از یک پرنده هدایت‌پذیر که توسط متخصصان بسیجی طراحی و ساخته شده و همچنین از سیستم ارتباطی امن و نفوذناپذیر استفاده شد.
کد خبر: ۵۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ - 03September 2015

بهره‌گیری از سیستم ارتباطی نفوذناپذیر در رزمایش اقتدار ثارالله/ اجرای عملیات خروج از محدوه نفوذ دشمن

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار ناصر شعبانی سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله، در جمع خبرنگاران گفت: امروز بسیج از چنان ظرفیتی برخوردار شده که علاوه بر استفاده از ظرفیتهای سختافزاری برای دفاع از انقلاب و ارزشهای آن، در فضای مجازی نیز توانمندیهای خود را نشان میدهد؛ به نحوی که در این رزمایش شاهد حضور سه هزار استاد دانشگاه که مسلط به استفاده از فضای مجازی هستند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت در کشور ما در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: عناصری از فتنه 88 یعنی کسانی که در فتنه 88 فعالیتهایی داشتند از ما درخواست کارت عضویت بسیج کردند؛ چرا که اکنون برای آنها حق روشن شده است.

سخنگوی رزماش اقتدار ثارالله در ادامه اظهار داشت: در این رزمایش برای اولین بار یک پرنده هدایتپذیر به نام «جمروش» مورد استفاده قرار گرفت؛ که این پرنده توسط متخصصان بسیجی طراحی و ساخته شده است.

سردار شعبانی ادامه داد: امروز و در جزیان رزمایش از یک سیستم ارتباطی امن چند لایه و نفوذناپذیر بهره بردیم.

وی گفت: برای رزمایش اقتدار ثارالله، 37 فروند پرنده توسط خلبانان بسیجی هدایت میشدند؛ که مورد استفاده قرار گرفتند و همچنین یگانهای مردم پایه نیز در عرض 2 ساعت سازماندهی شده و در این رزمایش حضور یافتند.

سخنگوی رزماش اقتدار ثارالله درباره سایر اقدامات این رزمایش نیز تصریح کرد: عملیات اسپایس، عملیات خروج از محدوه نفوذ دشمن، یعنی جمعآوری و سوار شدن همزمان چند نفر بر روی طنابی که برای خروج از منطقه آلوده به دشمن قرار داده شده، در این رزمایش تمرین شد.

سردار شعبانی درباره عملیات "هاورتاکسیگ نیز بیان داشت: هاور تاکسی عملیاتی است که افراد با سرعت خود را از داخل بالگرد برای تصرف سرپل خارج میکنند، و عملیات جمعآوری و سوار شدن به بالگرد نیز عملیات "اسپایس" نام دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار