سردار شعبانی خبر داد

اجرای عملیات چک و خنثی‌سازی بمب در رزمایش اقتدار ثارالله/ برپایی تورهای ایست و بازرسی در سطح شهر تهران

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله(ع) از برپایی تورهای ایست و بازرسی در سطح شهر تهران و اجرای عملیات چک و خنثی‌سازی بمب در جریان این رزمایش خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ - 03September 2015

اجرای عملیات چک و خنثی‌سازی بمب در رزمایش اقتدار ثارالله/ برپایی تورهای ایست و بازرسی در سطح شهر تهران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار ناصر شعبانی سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله، صبح امروز در حاشیه برگزاری این رزمایش با ارائه گزارشی در این زمینه گفت: طبق برنامه پنج ساله پنجم مبتنی بر اجرای رزمایش امنیتی 1394، با ابلاغ قرارگاه مرکزی خاتمالانبیاء مقرر شد این رزمایش تحت عنوان «اقتدار ثارالله» به مدت 30 ساعت و 30 دقیقه در 7مرحله برگزار شود.

وی افزود: این رزمایش از 11 شهریور آغاز شده و تا ساعت 20 و 30 دقیقه 12 شهریور در قالب شش قرارگاه عملیاتی جمعی قرارگاه ثارالله و 252 گردان امام علی(ع)، امام حسین(ع)، یگانها و تیپهای امنیتی، گردانهای عاشورا، الزهرا و الکوثر ادامه پیدا میکند.

سردار شعبانی افزود: مرحله چهارم این رزمایش بهمنظور نشان دادن حماسه اقتدار 50هزار بسیجی برگزار خواهد شد؛ که طی آن شرکتکنندگان به تمرین پاکسازی مناطق  آلوده با سلاحهای منحنی زن، چهرهخوانی، شناسایی و  خنثیسازی بستههای مشکوک، چک و خنثیسازی بمب، مقابله با تهدیدات نیمهسخت غیر مسلحانه، درگیری تن به تن، نمایش رژه و عملیات راپل از برنامههای مرحله چهارم است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار ثارالله با برپایی تورهای ایست و بازرسی در سطح شهر تهران و استان تهران ادامه مییابد، خاطرنشان کرد: در این رزمایش تعداد 10 فروند جایروپلند، 20 فروند پاراموتور، یک فروند کایت موتوردار، یک فروند بالگرد ام آی 17 که عملیات راپل، پاور تاکسی، هلیبرن، بالریزی، تازش هوایی را در جریان رزمایش انجام میدهند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله تصریح کرد: در این رزمایش برای اولین بار سه هزار نفر از گردانهای سایبری سپاه تهران نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها