امام جمعه موقت تهران:

ضرورت توجه دستگاه دیپلماسی به جایگاه جبهه مقاومت/ انقلاب اسلامی همه قدرت‌ها را به چالش کشید

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه بزرگداشت یاد امام (ره)، شهدا و جبهه، ما را در مسئله انقلاب‌مان به‌روز نگه می‌دارد، انقلاب اسلامی مناسبات بین‌المللی را تغییر داد و همه قدرت‌ها را به چالش کشید.
کد خبر: ۵۰۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ - 04February 2022

انقلاب اسلامی مناسبات بین‌المللی را تغییر داد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: رحلت تأسف‌بار یکی از مراجع مورد اعتماد جهان تشییع و امام (ره) و رهبری، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان (عج) و نائب امام زمان و فق‌های حوزه علمیه قم تسلیت می‌گویم.

وی سپس با اشاره به دهه فجر گفت: استفاده از ذخیره تمام‌نشدنی انقلاب اسلامی مثل جریان عاشورا و غدیر است و باید همه ساله مردم جشن پیروزی را تکرار و این جریان فکری و این انقلاب تاریخی را برای نسل‌های بعد هم تبلیغ کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بزرگداشت یاد امام، شهدا و جبهه یاد خداست و ما را در مسئله انقلابمان به‌روز نگه می‌دارد. انقلاب اسلامی یک تحول در حال جریان است و نور خدا خاموشی ندارد و هرچه قدر ظرفیت یابیم، نور بیشتری را کسب خواهیم کرد و اینکه امام (ره)، انقلاب اسلامی را انفجار نور نامیدند از روی حساب بود.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی جهان را تحت تأثیر قرار داد، موجب تغییر مناسبات بین‌المللی شد و راهی نو را برای پذیرش ولایت امام زمان (عج) ارائه کرد.

وی افزود: این انقلاب پدیده الهی و غیبی و نشان‌دهنده «یدالله فوق ایدیهم» است. اولین ویژگی این انقلاب، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع دیپلماسی پرداخت و گفت: سیاستمداران ما در ارتباطات بین‌المللی مصالح دین، استقلال و شرف جبهه مقاومت را سرلوحه ارتباطات جهانی قرار دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: ملت ایران با نفس نائب امام زمان (عج)، مرجع تقلید و خلیفه‌ای از خلفای الهی که چنین ماموریتی را احساس کرد، متحول شدند و انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان بود. این جبهه‌ای است که بدون اینکه دخالتی در آن سوی مرز‌های ما وجود داشته باشد، یک تفکر را به میدان آورد که مقابله با ظلم، بی عدالتی، احیای فطرت‌ها، بیدارگری، عزت و ارتباط دادن دنیا به آخرت و آخرت به دنیا و احیای مکتب زندگی‌ساز اسلام است و اسلام مکتب زندگی است.

وی افزود: این انقلاب مدیریت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، تربیت، نظامات بین‌المللی، جهاد، ظلم‌ستیزی، اخلاق، عشق، محبت و عرفان دارد و با اقیانوس توحیدی و دینی همه قدرت‌ها را به چالش کشیده و می‌کشد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: بنیان‌گذار این انقلاب یک رجل فقیه، حکیم، عارف، خودمراقبت‌کرده و خودساخته است که با نفس گرم خود از عمق ایمان و توحید خود در طول زمان حوزه‌ها را متحول کرد و به مردم رسید و مردم یک گوهر گم شده را یافتند و زیر پرچم او بزرگترین معجزات را اسلام با این انقلاب به دنیا ارائه کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل اضافه کرد: امام (ره) قبل از آن که در برابر شاه و آمریکا قد علم کند با نفس خود مقابله کرده بود. امام (ره) لحظه‌ای از خود غافل نبود. حواستان به خودتان باشد. ما مدام به دیگران ایراد می‌گیریم، اما نگاه نمی‌کنیم که آیا خودمان آن ایراد را در خودمان داریم یا خیر؟ امام (ره) همیشه حواسش به خودش بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام (ره) خدا راشناخته، یافته و خود را به خدا داده و خودی برای خود نگه نداشته بود، گفت: در مراسمی در قم شاعری در ابیات خود در مورد امام سروده‌ای گفته بود که امام جلو آن همه جمعیت، فریاد زد ساکت! در مورد چه کسی این حرف‌ها را می‌زنی. مرحوم آیت‌الله مشکینی در محضر ایشان مطالبی را عالمانه در تمجید  از ایشان گفتند، اما امام (ره) از این موضوع ابراز نارضایتی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام (ره) حساب خدا را در اولویت اول زندگی خود قرار داده بود، گفت: انقلاب امام (ره) انقلاب مکتبی و بنای آن بر تحول بشر و حرکت دادن این قافله به سوی خدا بود؛ بنابراین ما باید به مقام خلیفةاللهی برسیم. عدل و قسط، هدف متوسط است و بدون این دو نمی‌توان به خدا رسید.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: ما بناست انسان‌هایی باشیم تالی تلو امام زمان (ره) و انسان وقتی خلیفةالله شد از قفس تن عبور می‌کند و وقتی روح الله شد، هیچ چیزی جز خدا او را اسیر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ترس، یأس و غرور بر امام (ره) عارض نمی‌شد، گفت: امام (ره) را بازداشت و تبعید کردند؛ اما ایشان در فرانسه مصاحبه‌های توحیدی خود را آغاز کردند. وقتی با امام (ره) مصاحبه کردند و گفتند چه احساسی دارید، ایشان گفتند هیچ. شهید بهشتی گفتند من رفتم خدمت امام که بگویم زمینه‌ای برای خدمت ندارم و اجازه بدهید به کار خودم مشغول شوم. ایشان می‌گوید تا خواستم در حسینیه به محضر امام برسم، عده‌ای شعار درود بر خمینی می‌دادند. امام به من فرمودند اگر مردم به جای ابراز این احساسات همه بگویند مرگ بر فلانی، برایم هیچ تفاوتی ندارد. زمانی هم که خرمشهر سقوط کرد، امام (ره) مأیوس نشدند، بلکه فرمودند که جنگ یک روز پیروزی دارد و روزی شکست.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه مشکلات ما مربوط به انقلاب نیست، گفت: مشکلات ما مربوط به کسانی است که از انقلاب فاصله گرفتند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند و ولایت فقیه را در ردیف سایر رهبری‌ها می‌دانند. هر جا هرکسی به این آرمان الهی انقلاب دل سپرد و با رهنمود‌های نائب امام زمان (عج) عمل کرد، انقلاب سرافراز شده است. امروز ما ابرقدرت هستیم؛ ما توانستیم کشتی انگلیس را توقیف، سربازان آمریکایی را بازداشت و پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم و در جبهه مقاومت نیز یمن فقیر موفق شده که قدرت‌های جهانی را به چالش بکشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در مسئله اقتصاد، رهبری چند سال است که شعار‌های سال را اقتصادی نام‌گذاری و موضوع «اقتصاد مقاومتی» را مطرح کردند، اما آنجا که تخلف هست، ضعف و عقب‌ماندگی بوده است و هرجا هم که اطاعت از فرامین رهبری بوده، موفق شدیم.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: امام (ره) همواره می‌فرمودند هرچیزی را که بنا بود پیروزی داشته باشد به مردم بسپارید. همانطور که انقلاب را اداره کردید، اقتصاد را هم به مردم باید سپرد. اقتدار، موقعیت جهانی، اثر منطقه‌ای، مؤلفه‌های قدرت، اساتید و دانشجویان متدین دانشگاه‌ها را برای خود سرمایه دانسته و آن را تقویت کنید.

وی با اشاره به خدمات دولت گفت: آیت‌الله رئیسی شب و روز ندارد؛ مسئول دفتر رئیس قوه قضائیه می‌گفتند ایشان بعضی شب‌ها را در دفترشان می‌خوابد. امروز یک قیام آغاز شده و اگر مردم کمک کنند، پیروزی کامل را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تهران  همچنین از مردم خواست که با شروع جدید پیک کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ چرا که شکر سلامتی، حفظ آن است.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها