رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد

حجت‌الاسلام موسی‌پور از برگزاری برنامه‌های چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی با محوریت جهاد تبیین خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را در عرصه بین‌المللی در پی داشت و مسیر تاریخ را عوض کرد.
کد خبر: ۵۰۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ - 04February 2022

انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسین موسی‌پور» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ظهر امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بیستم و انقلابی شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است که تحولات بزرگی را در عرصه بین‌المللی در پی داشت و مسیر تاریخ را عوض کرد.

وی ادامه داد: تعابیری که در مورد انقلاب اسلامی بیان می‌شود نه‌تنها از طرف اندیشمندان مسلمان بلکه از ظرف همه جامعه‌شناسان و سیاستمداران غربی بیان می‌شود و همه اندیشمندان و پژوهشگران به آن اذعان کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: عواملی که موجب بقای انقلاب شد در انقلاب‌های دیگر مانند چین و روسیه و فرانسه قابل مشاهده نیست، در دنیایی که به سمت نفی عبودیت حرکت می‌کرد، چنین دنیایی انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع خودش می‌دید.

وی اضافه کرد: در چنین دنیایی، انقلابی با نام خدا و با تکیه بر دین با رهبری روحانیت به وقوع پیوست و به پیروزی رسید، ۴۳ ساله است و مقاوم و استوار در برابر همه توطئه‌ها ایستاده است.

موسی‌پور تصریح کرد: تعابیری که درباره انقلاب اسلامی می‌شود از زبان جامعه‌شناسان غرب و اندیشمندان مسلمان، بلکه از زبان دانشمندان انقلاب، عظمت آن و تحولی که این انقلاب در عالم پدید آورده است را بیان کرده‌اند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم الهی بود، از مجموع نظرات اندیشمندان غربی درباره انقلاب اینگونه می‌توان مطرح کرد که آن، نقش دین و معنویت و خداگرایی است و نقطه قوت انقلاب متمرکز بر همین عامل است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این سخنی است که تقریباً می‌شود گفت و نقطه مشترک کسانی است که رهیافت انقلاب را تک‌بعدی و چندبعدی دیدند، انقلاب اسلامی یک هویت تداومی و یک هویت غایی داشت.

موسی‌پور به تشریح هویت تداومی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هویت تداومی انقلاب، کربلایی و عاشورایی است. این انقلاب برگرفته از مکتب کربلا، عاشورا و حسین (ع) و هویت غایی آن، گفتمان مهدوی است.

وی تصریح کرد: در مجموع انقلاب اسلامی، نقطه قوتش فرهنگ و هویت دینی و یا به تعبیر مقام معظم رهبری غیرت دینی است، همه هجمه‌های دشمن‌ها و توطئه‌های نیز برای تضعیف این نقطه قدرت و تضعیف دین و غیرت دینی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر دشمنان به این هدف از بین بردن غیرت دینی در بین مردم برسند، به دیگر اهداف‌شان نیز می‌رسند، عنوان کرد: همه توطئه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی برای برای این است که بگویند حکومت دینی قدرت نظامی و اداره کشور را ندارد.

موسی‌پور با طرح این سؤال که در جبهه جنگ تبلیغاتی و روانی باید چه کنیم؟ گفت: نسخه مقابله با این تهاجم گسترده را مقام معظم رهبری بیان کردند و آن جهاد تبیین و روایت‌گری است؛ جهاد تبیین به‌ویژه که بر طبق آمار، ۸۰ درصد از جمعیت کنونی کشور قبل از انقلاب و آن دوران پر از ظلم و حقارت و ذلت و سیاهی را ندیدند و امروز با انواع و اقسام توطئه‌های تبلیغی مواجه هستند، ضروری است.

وی اضافه کرد: تفکری نیز در بخشی از جامعه حکم‌فرماست و آن تفکر مجازی و اینستاگرامی است که عمق و ریشه و مبنا ندارد، اما پر زرق و برق است، تفکری که بمباران می‌کند و اجازه اندیشیدن را می‌گیرد و دروغ و شایعه را مطرح می‌کند و فرد وقتی می‌خواهد تأمل کند، او را دچار ابهام می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در مواجهه با دشمن باید جهاد تبیینی و روایتگری در سرلوحه کار ما قرار گیرد، گفت: همه ما و شما و به ویژه آن‌هایی که دست به قلم دارند و اهل سخن هستند، در این جهاد وظیفه دارند.

موسی‌پور تأکید کرد: دانشمندان، دانشجویان و دانشگاهیان و روحانیون باید در این مسیر تلاش کنند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز برای برنامه‌های چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی محور برنامه‌های محتوای خود را جهاد تبیین و روایتگری قرار داده است.

وی تأکید کرد: در ۶۰ مسجد و پایگاه‌های بسیج و مراکز آموزشی و تحقیقاتی، حلقه‌های معرفتی تشکیل می‌شود و در فضای مجازی هم با استفاده از کلیپ‌ها و نمایه‌های کوتاه، دستاورد‌های انقلاب بیان می‌شود تا نسل جوان ما با این انقلاب و دستاورد‌های عظیمی که به همراه داشته است؛ آشناتر شود و دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف برای آن‌ها که قابل دفاع و مباهات و افتخار است، تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: دستاورد‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و نظامی و از همه مهمتر اینکه عزت و اقتدار کشور امروز در این دنیای پر از ابهام قابل مقایسه نیست.

موسی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله برنامه‌های دهه فجر با حضور مردم برگزار خواهد شد و البته تلاش ما این است که سعی کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت سلامت بهداشت جامعه در شهر‌های مختلف با اقتضای وضعیت کرونایی، مراسم ۲۲ بهمن را نیز ان‌شاءالله برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها