رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب:

صدور بیانیه گام دوم انقلاب «جهاد بزرگ تبیین» بود

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن سال ۹۷، جهاد بزرگ تبیین بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در موقعیتی بسیار حساس انجام دادند.
کد خبر: ۵۰۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 12February 2022

صدور بیانیه گام دوم انقلاب «جهاد بزرگ تببین» بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی ذوعلم» رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب در نشست «بیانیه گام دوم و جهاد تبیین؛ ضرورت‌ها و راهبردها» که در محل ساختمان سابق مجلس برگزار شد، اظهار داشت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن سال ۹۷، جهاد بزرگ تبیین بود که رهبر معظم انقلاب در موقعیتی بسیار حساس انجام دادند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، فراتر از مباحث آن در کلیتش، چارچوب منطقی برای جهاد تبیین ارائه داد و اینکه چه موضوعی و با چه رویکردی باید تبیین شود که در عین حال مؤثر باشد و اینکه چه کسانی عهده دار تبیین باشند، افزود: در این عرصه، جوانان دانا و متعهد می‌توانند هم مطالبه تبیین کنند و هم در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مخاطب تبیین این بیانیه، نیز ملت ایران و به طور خاص جوانان هستند و قبل از هر کاری، کسانی که باید در تبیینِ بیانیه ایفای نقش کنند، باید با گفتگو و اندیشه ورزی به تحلیل علمی درخصوص نحوه تبیین بپردازند.

ذوعلم اظهار داشت: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه در لایه‌های مختلف اعم از دستگاه‌های رسمی و مجموعه‌های مرتبط با جوانان فعال و انقلابی پاسخ مناسبی درباره تبیین بیانیه به رهبر معظم انقلاب دارند و در عرصه نشر آثار مکتوب و ترویجی اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: از نظر محتوا حدود ۱۲۰ اثر مکتوب در اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب با سلیقه جوانان منتشر شده است.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب برگزاری نشست‌ها، مسابقات، برنامه‌های آموزشی، همایش‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، اعلام مواضع و تبیین آن در خطبه‌های نمازجمعه را از مهمترین اقدامات در تبیین این بیانیه برشمرد و تصریح کرد:، اما آنچه اهمیت دارد این بیانیه، برای اقدام و عمل در عرصه‌های مختلفی است که در بیانیه مشخص شده است.

ذوعلم گفت: اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب از بهمن ۹۷ پایه ریزی شد و ما برای انتقال تجربیات، دریافت ایده‌های نو و ایجاد زمینه گفتگو و شنیدن حرف‌ها در خصوص بیانیه آماده‌ایم و اندیشمندان، جوانان و دغدغه‌مندان پیشرفت کشور را برای فعالیت در این عرصه‌ها دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گاهی بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی، فرمان و یا سیاست تلقی می‌شود، اما این تلقی‌ها کامل نیست؛ در این بیانیه اندیشه انقلاب اسلامی ارائه، بازنمایی و از آن غفلت زدایی شد که در جهاد تبیین می‌توانیم این روند را تسریع کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار