یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

ضرورت تشکیل قرارگاه «جهاد تبیین» در کشور

مسئولان هر وزارتخانه و نهاد مهم کشور برای تبیین حقایق باید قرارگاه جهاد تبیین تشکیل دهند و با رویکردی جهادی، در مسیر حراست از امید مردم گام بردارند.
کد خبر: ۵۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶ - 15February 2022

ضرورت تشکیل قرارگاه «جهاد تبیین» در کشورگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ امروز دشمنان نظام در حال تغییر و تحریف مسیر انقلاب اسلامی هستند. آن‌ها همواره تلاش میکنند با سیاه‌نمایی و ایجاد شبهه نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و مردم را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند.

در برابر این هجمه و دشمنی جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی از ضروریات جامعه است. امروز وظیفه مسئولان در کنار کار جهادی در میدان، تبیین وقایع و روایت درست از اتفاق‌هایی است که در عصر حکومت جمهوری اسلامی رخ داده و در کنار آنان آحاد جامعه هم آتش به اختیار باید در جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند تا توطئه دشمنان نقش بر آب شود.

مسئولان در این فرمان جهاد از سوی رهبر معظم انقلاب باید اهدافی را که به‌واسطه آن ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستادند و زیر بار ذلت نرفتند را تبیین کنند تا ضمن خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن، چراغ راهی برای تداوم حرکت رو به‌پیش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشند.

امروز همواره پروژه ایران هراسی و موضوع هسته‌ای ایران مهم‌ترین ابزار دشمن است و آن‌ها تلاش میکنند حق هسته‌ای ایران به عنوان کشور عضو جامعه جهانی را نادیده گرفته و آن را به عنوان موضوع تهدیدکننده صلح جهانی تفسیر کنند و در برابر پیشرفت ایران بایستند.

دولت تروریست آمریکا در سال ۱۳۹۸ سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و معافیت‌های نفتی معدود مشتریان نفت ایران را با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران تمدید نکرد و کم کم شرکت‌ها، اشخاص، سازمان‌ها و مسوولان کشورمان را در فهرست بلندبالای تحریم‌ها قرار داد در این اقدام خصمانه رهبر معظم انقلاب، وزرای دولت دوازدهم، روسای پیشین مجلس، فرماندهان کنونی و اسبق سپاه پاسداران، قضات، دانشمندان هسته‌ای در لیست تحریم قرار گرفتند.

با توجه به این اقدامات دشمن و تغییر ماهیت قدرت در جهان امروز و تبدیل جنگ سخت به جنگ نرم، مردم و اعتماد و امیدشان به نظام سیاسی کشور یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت نوین تعریف می‌شود و با توجه به این تغییر ماهوی دغدغه رهبرانقلاب درباره آثار و تبعات جنگ نرم علیه دولت و مردم بیشتر مشخص می‌شود.

رهبر معظم انقلاب راهکار مقابله با این هجمه‌ها را به میدان آمدن رسانه‌ها دانستند و وظیفه همگان بویژه مسئولان و متولیان رسانه ملی و صاحبان انواع رسانه‌ها را به میدان آمدن و روایت صحیح پیشرفت‌ها و خدمات بزرگ انقلاب دانستند و گفتند: کار‌های بزرگ و حماسه‌آمیزی در طول این چند دهه در عرصه‌های گوناگون همچون اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، صنعتی، دینی و فرهنگی، دیپلماسی و سیاسی، دفاعی و امنیتی رقم خورده است، اما به علت کم‌کاری‌ها انعکاس و خبر چندانی از این اقدامات حیرت‌آور در مجموعه رسانه‌ای کشور وجود ندارد، در حالی‌ که هر یک از آن‌ها سرفصلی برای جهاد تبیین است.

با توجه به فرمان جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی آگاه سازی و تبیین حقایق مهم‌ترین وظیفه امروز مسئولان کشور است تا با بازگویی حقایق با متانت و منطق هجمه‌ها و تبلیغات دشمنان را خنثی کنند و برای تحقق این امر باید در هر وزارتخانه و نهادی در کشور قرارگاه جهاد تبیین تشکیل شود و مسئولان هر کدام از این ارگان‌ها با رویکردی جهادی در مسیر حراست از امید مردم گام بردارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها