امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع هوایی و دانشگاه صنعتی شریف

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز به امضاء طرفین رسید.
کد خبر: ۵۰۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ - 06February 2022

امضای تفاهم‌نامه همکاری صنایع هوایی و دانشگاه صنعتی شریفبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی با دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و «رسول جلیلی» رئیس دانشگاه صنعتی شریف، به امضاء طرفین رسید.

امیر خواجه‌فرد هدف از امضای این تفاهم‌نامه را گسترش همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود و گره‌خوردگی دانشگاه و صنعت یکی از مؤلفه‌های اصلی تصمیم‌گیری‌های صحیح در حال و آینده است، گفت: باید علاوه بر حفظ ناوگان موجود به فکر توسعه فناوری‌های آینده نیز باشیم و این مهم با همکاری دانشگاه محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه همواره سعی کرده‌ایم تفاهم‌نامه‌ها فقط روی کاغذ نباشند و آن‌ها را اجرائی کنیم، افزود: تلاش کردیم در حوزه‌های نوظهور قسمتی از کار را به‌صورت مشارکتی با دانشگاه‌ها جلو ببریم.

امیر خواجه‌فرد تأکید کرد: در حوزه‌های نوظهور و آتیه‌دار نقشه راه صنعت هوایی را با کمک دانشگاه‌ها ترسیم و راهبری خواهیم کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت: در اداره دانشگاه و برای نگه‌داشتن اعضای هیأت علمی خوب و مغز‌های متفکر خود و دانشجویان فرهیخته نیاز به انجام کار‌های با اصالت داریم که بدون راهبری خوب در حوزه‌­های صنعتی کشور نمی‌­توان این کار‌ها را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه را باید ظرف ۱۰ سال با همکاری صنعت به سمتی ببریم که مستقل از بودجه ملی باشد و باید از عایدات فناوری این کار‌ها را انجام دهیم و سراغ پروژه‌هایی برویم که چگالی ارزش افزوده خیلی بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار