رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

رسانه‌ها خط شکن جبهه فرهنگی باشند

«محمدیان» با بیان اینکه وظیفه رسانه از هر زمان دیگری سنگین‌تر است، گفت: دوران کنونی دوران تبیین فرهنگ انقلاب بوده و رسانه‌ها باید خط شکن جبهه فرهنگی باشند.
کد خبر: ۵۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ - 06February 2022

دوران کنونی دوران تبیین فرهنگ انقلاب است/ رسانه‌ها خط شکن جبهه رسانه باشند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه کشور امشب در نشست بصیرتی ویژه اصحاب رسانه، فعالان‌فضای مجازی و هادیان سیاسی با موضوع نقش رسانه‌های انقلاب در جنگ روایت‌ها که به همت سازمان بسیج رسانه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه نقش رسانه‌ها پدیده جدیدی در عصر ارتباطات است اظهار داشت: قدرت رسانه یک ابزار و ظرفیت بسیار قوی است و جبهه انقلاب از این ظرفیت غفلت کرده و ضربه‌هایی خورده است لذا باید برای حفظ آرمان‌ها برنامه‌های مدونی داشت.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به مهمترین دلایل ایجاد جنگ روانی در کشور توسط استکبار تصریح کرد: مهمترین هجمه دشمن هویت ملی دینی و ایرانی ملت است، زیرا انسان بدون هویت به انحراف کشیده می‌شود.

وی با تاکید بر علاقه ملت ایران به کشور خود در مقابل استکبار افزود:یکی از اهداف در جنگ روانی، هویت ملی و دینی است، زیرا ایرانی‌ها کشور خود را دوست دارند و استکبار به این منظور سعی دارد این هویت را از بین ببرد.

محمدیان با اشاره به نقش رسانه جبهه انقلاب اسلامی در جنگ نابرابر مقابل استکبار خاطرنشان کرد: در این حوزه باید جبهه رسانه انقلاب سروسامان گرفته شود، زیرا مهمترین ابزار تبیین حقایق، و پیشبرد اهداف ابزار رسانه است؛ لذا هر کشوری که از این ابزار بهره گیرد به موفقیت می‌رسد.

وی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ را وارثان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: وارثان انقلاب متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ هستند به این منظور باید واقعیت‌های انقلاب را به این نسل از جامعه بازگو کرد، ولی متاسفانه اکثر مدیران رسانه را یک‌سکوی پرتاب می‌دانند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه وظیفه رسانه از هر زمان دیگری سنگین‌تر است، متذکر شد: دوران کنونی دوران تبیین فرهنگ انقلاب بوده و رسانه‌ها باید خط شکن جبهه رسانه باشند در غیر این‌صورت به بیراهه خواهیم رفت.

وی افزود: امروز همه اقشار مردم سرباز رسانه در مقابل برنامه جنگ روانی استکبار هستند، به این دلیل مقام معظم رهبری تبیین را یک اصل دانسته و معتقد هستند باید حقایق را برای افکار عمومی تبیین کرد.

محمدیان مهم‌ترین مؤلفه جنگ روایت‌ها را هیبریدی بودن آن دانست و تصریح کرد: جنگ تحریف موازات جریان تحریم حرکت کرده و دو هدف آدرس غلط دادن و ایجاد ناامیدی در جامعه را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه جریان تحریف تلاش می‌کند اهداف خود را به جامعه القا کند، خاطرنشان کرد: مردم سرمایه اصلی نظام بوده و امروز نظام سلطه در جنگ روایت‌ها سرمایه اجتماعی را نشانه گرفته است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها نباید در زمین دشمن بازی کنند، متذکر شد: اخبار زیادی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، ولی باید اخبار با منبع درست را پخش کنیم؛ زیرا مخاطبان رسانه‌های انقلاب فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی است.

وی جبهه رسانه را یکی از نجیب و پاک‌ترین قشر در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر هر قشری با این میزان از بی توجهی مواجه بودند بسبار بدتر عمل می‌کردند، ولی خبرنگاران با قلم خود به انقلاب خدمت می‌کنند.

محمدیان از پیگیری مطالبات صنفی اصحاب رسانه در کشور خبر داد و تصریح کرد:پیگیر تک تک درخواست صنفی خبرنگاران بوده و در این خصوص رایزنی‌هایی داشتیم که نمونه بارز آن پیگیری چرایی کاهش ۴۰ درصدی بودجه در رسانه‌های کشور بوده است.

وی افزود: در خصوص بیمه خبرنگاری با وزیر ارشاد جلسه‌ای برگزار و ایشان قول مساعد دادند لذا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و وزرا درخواست دارم پیگیر مطالبات خبرنگاران بوده و آنان سکوی پرتاب پیشرفت خود قرار ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار