فرمانده نیروی دریایی ارتش به دفاع‌پرس خبر داد؛

الحاق دستاوردهای جدید «نداجا» در حوزه‌های اثرسطحی و زیردریایی/ برگزاری سالیانه رزمایش‌های دریایی چندجانبه

دریادار ایرانی از الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش در سه بخش اثرسطح، سطح و زیرسطح به مناسبت چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ - 09February 2022

دریادار ایرانیامیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه اظهار داشت: اخیراً یک رزمایش مرکب با حضور دو کشور قدرتمند چین و روسیه در حوزه دریا انجام دادیم که طی آن هر سه کشور از تجهیزات به‌روز و با قابلیت بالا در حوزه توان رزمی استفاده کردند.

وی ادامه داد: آنچه که در صحنه این رزمایش محقق شد به واقع ایجاد یک هژمونی جدید در سطح جهانی بود؛ بر این مبنا که برای رسیدن به صلح و امنیت جهانی باید کشورهایی دست به دست یکدیگر دهند که در این مسیر حرکت کرده و از پیشینه تاریخی مناسبی در حمایت از کشورهای ضعیف برخوردارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مظلومان و مستضعفان جهان بوده است، افزود: ایران اسلامی همواره این موضوع را سرلوحه قرار داده است و امروز نیز توانسته با اتکا به قدرت داخلی  و توان بومی خود در رزمایش‌های بین‌المللی حضور موفقی داشته باشد.

امیر ایرانی اضافه کرد: ما توانستیم در رزمایش دریایی اخیر به واقع یک رزمایش سنگین دریایی را مدیریت کنیم و با موفقیت به همه اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی همچنین در خصوص گسترس سطح و تعدد برگزاری رزمایش‌های بین‌المللی در ماه‌های آینده گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های ما این است که ارتباطات بین‌المللی را در حوزه دریا گسترش دهیم که البته بخش مهم این ارتباطات را حوزه رزمایش‌ها در بر می‌گیرد.

فرمانده نداجا افزود: تاکنون در این راستا یک سری تمرینات و رزمایش‌ها را به‌صورت دوجانبه و منطبق با برنامه‌های از پیش طراحی شده برگزار کرده‌ایم و همچنین یک سری رزمایش‌های دیگر را به‌صورت چندجانبه و به‌طور سالیانه با کشورهای قدرتمند در حوزه دریا برگزار خواهیم کرد.

دریادار ایرانی در پایان گفت: در آستانه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه بخش اثرسطح، سطح و زیرسطح دستاوردهای جدید و الحاقات خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها