مروری بر آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه مصداق جنایت جنگی و رفتار یک رژیم آپارتاید است.
کد خبر: ۵۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ - 08February 2022

مروری بر آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هیچ فردی با توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم آپارتاید، واقعیتی را نقض نمی‌کند؛ فلسطینیان برای دهه‌ها از آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

به گزارش «میدل ایست آی»، گروه «بت سلم»، که یک گروه حقوق بشری است که یک سال پیش رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید اعلام کرد.

دیده بان حقوق بشر چند ماه بعد از این کار پیروی کرد و به این نتیجه رسید که جنایت علیه بشریت و آپارتاید در کرانه باختری انجام می‌شود.

گروه‌های حقوق بشر فلسطینی نیز چندین دهه است که رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید می‌خوانند، اما این واقعیت که عفو بین‌الملل اکنون آن را به زبان ساده و بدون ابهام گفته است، تاریخی به شمار می‌آید.

نکته این موضوع فقط این واقعیت نیست که عفو بین‌الملل یک جامعه ۱۰ میلیونی فعال حقوق بشر است؛ این واقعیت هم نیست که عفو بین الملل در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است؛ گزارش آن نقطه عطفی در درک جهان از رژیمی است که میلیون‌ها فلسطینی در معرض آن هستند.

نشانه‌ای از اهمیت این گزارش واکنش وحشیانه‌ای بود که گزارش عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی و گروه‌های طرفدار این رژیم در انگلیس و آمریکا دریافت کرد.

رژیم صهیونیستی پس از تلاش و شکست در جلوگیری از انتشار این گزارش، آن را «نادرست» و «مغرضانه» توصیف کرد.

«یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم در واکنش به این گزارش، ادعا کرد که عفو بین الملل هم یک سازمان رادیکال است که گزارش خود را بر اساس تبلیغات دروغین تدوین کرده است.

«لاپید»، باید گزارش را می‌خواند؛ ۲۸۰ صفحه این گزارش محصول چهار سال تحقیق است که به دقت توسط سازمانی بررسی شده که سابقه‌ای برای احتیاط و تعادل در این تعارض ایجاد کرده است.

عفو بین‌الملل تا امروز از موضع‌گیری در قبال اشغالگری خودداری می‌کرد و به همین دلیل مورد انتقاد فلسطینی‌ها قرار می‌گرفت.

این سازمان در مورد نقض حقوق بشر در هر کجا که اتفاق می‌افتد گزارش می‌دهد؛ در ماه می ۲۰۲۰، عفو بین الملل اقدامات میانمار علیه روهینگیایی‌های مسلمان را آپارتاید خواند.

عفو بین‌الملل بدون ابهام در مورد آنچه بر فلسطینی‌ها گذشت، زمانی که رژیم صهیونیستی ایجاد شد و برای تمام فلسطینی‌ها به واقعیت تبدیل شد، می‌نویسد.

این دقیقاً همان چیزی است که نسل‌های متوالی سران رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها در انگلیس و آمریکا برای اجتناب از انتشار آن تلاش می‌کردند.

عفو بین‌الملل مستند می‌کند که چگونه رژیم صهیونیستی بر اساس اخراج، سلب مالکیت و جداسازی بنا شد؛ این نشان می‌دهد که چگونه یک رژیم برتری طلب، آپارتاید را اعمال کرده است.

این گزارش جانشین منطقی همه چیز‌هایی است که قبلاً ادعا می‌شد.

افسانه «کشور یهود» هر روز با اقدامات رژیم صهیونیستی و واقعیتی که فلسطینیان روز به روز با آن روبرو هستند، تضعیف می‌شود؛ مانند تصرف و تخریب خانه خاندان صالحیه در شیخ جراح؛ مرد ۸۰ ساله فلسطینی که در بازداشت رژیم صهیونیستی به سرش لگد زدند؛ این واقعیت که به گفته عفو بین‌الملل، از زمان انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷، هیچ نظامی صهیونیستی یا نیرو‌های امنیتی به دلیل قتل عمدی یک فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی محکوم نشده است؛ ۳۷۰ حمله شهرک نشینان گزارش شده در سال ۲۰۲۱، ۱۲۶ حمله که به تلفات منجر شد، که همه و هر کدام بدون تحقیق و بدون مجازات باقی مانده؛ همچنین تخریب بی وقفه و پاکسازی روستا‌های متعلق به فلسطینیان.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها