در کارگاه تخصصی گرافیک حوزه هنری زنجان؛

ویژگی‌های هنر گرافیک سال‌های انقلاب بررسی شد

رضا نجفلو در کارگاه و نشست تخصصی گرافیک حوزه هنری زنجان به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های ویژگی‌های هنر گرافیک در دوران حاضر و سال‌های ۵۷ پرداخت.
کد خبر: ۵۰۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ - 08February 2022

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس در زنجان، کارگاه و نشست تخصصی گرافیک امروز با موضوع نگاهی به دیوارنویسی، کلیشه‌ها و آثار گرافیک در روز‌های انقلاب ۵۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه که «رضا نجفلو» پیشکسوت گرافیک استان و «نقی واسعی» از فعالان عرصه هنر‌های تجسمی و هنرجویان علاقمند به رشته گرافیک و طراحی پوستر حضور داشتند، در خصوص دیوارنویسی‌ها و کلیشه‌ها دوران انقلاب ۵۷ و ویژگی المان‌های مورد استفاده در طرح و پوستر‌های آن دوران صحبت شد.

نجفلو پس از بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های هنر گرافیک در هنر‌های تکنولوژیک و ابزار‌های دیجیتال و ابزار‌های دستی و آنالوگ به بیان ویژگی‌های خاص اواخر دهه پنجاه و دهه 60 پرداخته و فضای انقلاب اسلامی سال ۵۷ را از منظر هنر‌های تجسمی و به ویژه گرافیک مورد کنکاش قرار داد.

وی گفت: در دهه شصت، حضور جوانان در جبهه‌های جنگ و نیاز داشتن به تبلیغات به خصوص و نیاز به پوستر و اعلان با کارکرد‌های بسیار زیاد و مختلف سبب شده بود که هنر گرافیک جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد و ادامه داد: در این دهه بسیاری از پروسه‎های طراحی‌ها با استفاده از تصاویر شهدا با استفاده از تکنیک‌های دستی طراحی و تصویرسازی می‌شد که حس و حال دلنشینی را به آثار گرافیک این دوره می‌داد.

اجرای تکنیک‌های طراحی پوسترسازی در دهه شصت به نام چاپ ترافارد و کلیشه در حضور هنرجویان علاقمند به رشته گرافیک بخش پایانی کارگاه تخصصی بررسی دیوارنویسی، کلیشه‌ها و آثار گرافیک در روز‌های انقلاب ۵۷ بودف که در حوزه هنری زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار