استاندار کردستان:

اولویت‌ دولت در کردستان بازگردندان واحدهای صنعتی راکد به تولید است

«زارعی‌کوشا» گفت: برنامه‌ریزی برای بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال به چرخه تولید و توسعه اشتغال، از اولویت‌های دولت در استان کردستان است.
کد خبر: ۵۰۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 09February 2022

بازگردندان واحدهای صنعتی راکد به تولید اولویت‌ دولت در کردستان استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان، ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین جشن بزرگ انقلاب اسلامی که در مسجد جامع شهر دهگلان برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی دهگلان، اظهار داشت: تعدادی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی دهگلان، راکد هستند یا با ظرفیت کم کار می‌کنند که باید برای رفع مشکلات این واحدها، برنامه‌ریزی کرده و برای توسعه اشتغال در استان کردستان عمل کنیم.

وی مهمترین دغدغه مردم استان کردستان را بیکاری عنوان و اضافه کرد: تاکید رییس جمهور در بحث ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری، فعال کردن واحد‌های تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی است.

استاندار کردستان به آمادگی برای کمک به سرمایه‌گذاران و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد و افزود: در برخی حوزه‌ها به ویژه راه روستایی، با میانگین کشوری (۸۵ درصد) فاصله داریم و هم‌اکنون این میزان در کردستان حدود ۵۰ درصد است که باید با برنامه‌ای جهشی برطرف شود.

زارعی کوشا یادآور شد: شرایط ویژه‌ای را امروز در عرصه ملی و بین المللی شاهد هستیم؛ اما روز‌های خوبی در پیش است و امیدواریم با همدلی و همگرایی و با وجود دولت و مجلسی انقلابی، در مسیر جدید و پیشرفت هرچه بیشتر کشور گام برداریم و با توجه به ظرفیت‌های بالای خدادادی و انسانی در کردستان، این مهم قابل تحقق است.

وی مرزی بودن استان کردستان را یک مزیت مهم برای منطقه دانست و گفت: در آینده نزدیک شاهد آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد مریوان و بانه خواهیم بود و شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی به‌ویژه سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق فراهم خواهد شد؛ ضمن اینکه به استان سلیمانیه نیز برای تعمیق روابط اقتصادی سفری خواهیم داشت.

استاندار کردستان، شهرستان دهگلان را پر ظرفیت و قطب کشاورزی استان توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه صنعت و تولید این شهرستان ظرفیت‌سازی خوبی شده است؛، اما باید در بخش صنایع تبدیلی نیز کار شود.

«فرزاد شمس» فرماندار دهگلان نیز با اشاره به افتتاح ۱۵۰ پروژه در دهه فجر امسال در این شهرستان، اظهار داشت: امیدوارم به‌زودی پروژه راه آهن همدان - سنندج به بهره‌برداری برسد و از مزایا و برکات این طرح مهم و حیاتی بهره‌مند شویم.

وی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان دهگلان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی، انتظار داریم، آب از سد قوچم به دهگلان برسد و مشکل آب شرب این شهرستان برای همیشه رفع شود.

انقلاب اسلامی دستاور‌های زیادی داشته است

ماموستا «عبدالسلام محمدی» امام جمعه دهگلان نیز اظهار داشت: نظام مقدس انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های زیادی داشته است؛ اما برخی کمبود‌ها نیز وجود دارد که باید با تلاش مسوولان برطرف شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد امسال با وجود توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: خواسته مردم از دولت، رفع مشکلات اقتصادی است و به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب در کشور، این مهم قابل تحقق است.

کمبود پرسنل درمانی و بهداشتی و فرسوده بودن ماشین‌آلات راهداری و شهرداری، از جمله مواردی بود که امام جمعه دهگلان به آن اشاره کرد و خواستار پیگیری استاندار کردستان برای رفع آن‌ها شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار