استاندار کردستان:

دانشگاهیان کردستان پیشگام تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشند

«زارعی‌کوشا» گفت: توقع از مجموعه‌های علمی و فرهنگی استان کردستان این است که روی موضوع بیانیه گام دوم کار اساسی انجام دهند و کردستان با کمک جمعه نخبگان خود پیشگام تبیین این سند ارزشمند باشد.
کد خبر: ۵۰۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 07February 2022

دانشگاهیان کردستان پیشگام تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشندبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امروز در مراسم جشن بزرگداشت چهل و سومین بهار آزادی که با حضور دانشگاهیان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این بیانیه یک بیانیه و ابلاغ عادی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد چرا که آینده را بر اساس مطالبه و بررسی منصفانه نقاط ضعف و درس گرفتن از گذشته، ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه هر موضوعی که از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شود دارای اهمیت فراوانی است و با بینش متعالی تدوین و ابلاغ می شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از چهره های اصلی انقلاب بوده‌اند که از طلیعه مبارزات در متن مبارزه بوده و بعد از پیروزی انقلاب هم عضو هیات رییسه اداره کشور و بلافاصله در سال های اول انقلاب منتخب مردم برای ریاست جمهوری شدند و حال نیز بیش از سه دهه رهبری جامعه اسلامی را دارند که همه اینها به اذعان چهره‌های سیاسی دنیا، یک بینش و اشرافی در ایشان ایجاد کرده ‌که تسلط ویژه در موضوعات خاص سیاسی و اجتماعی دارند.

استاندار کردستان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این همه بینش، خود کلمه به کلمه بر روی بیانیه گام دوم انقلاب وقت گذاشته‌اند و آنچه که مربوط به چله گذشته و آینده انقلاب است را تبیین کرده‌اند و لذا برخورد شعاری با این بیانیه و نگاه ویترینی به آن ظلم بزرگ در حق منشوری است که ریل گذاری آینده کشور بر مبنای آن است.

وی ‌اضافه کرد: بیانیه گام دوم بعد از سه سال نهادینه نشده و جامعه نخبگان هنوز ارتباط لازم با این بیانیه ایجاد نکرده‌اند حتی بسیاری از مدیران هم یک بار آن را مطالعه نکرده‌اند در حالی که برای ارتقای بینش، مطالعه این سند الزامی است.

زارعی کوشا یادآور شد: در تحلیل انقلاب اسلامی و شرایط امروز با مساله عوام زدگی مواجه هستیم که حتی در بین افرادی که در حوزه‌های مختلف دارای تخصص هستند رسوخ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر بینش و نگاه جامع به مسائل نباشد این امکان وجود دارد که در ورطه انحراف در تحلیل مسائل انقلاب سوق پیدا کنیم.

استاندار کردستان گفت: در گذشته یک روالی بود که سال های قبل و بعد از انقلاب مقایسه می شد در حالی که اینها بدیهاتی بود که انقلاب ارائه کرد و در حقیقت برکاتی است که در مقابل چشم همه مردم قرار دارد و جای تبلیغ نداشت.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: امروز برای نسل جدید انقلاب باید واقعیت‌ها و آنچه که در نتیجه پیروی انقلاب اتفاق افتاد بیان شود که در بعد معنوی و سیاسی، قابل قیاس با خدمات انجام گرفته در حوزه زیرساخت ها نیست.

وی یکی از آسیب‌های تحلیل انقلاب را بیان یک طرفه نقاط قوت دانست و افزود: تمامی خدمات انجام گرفته نافی ضعف‌ها نیست و در بیان ضعف ها باید به علت‌ها تکیه کرد نه معلول‌ها.

به گفته استاندار کردستان در تحلیل جامع و بررسی منصفانه تاریخ کشورمان مشخص می شود هرجا که انقلاب در مسیر آرمانی خود که شهدا در آن حرکت کردند و امام راحل هم برای آن قیام کرد و هدف اصلی مردم بود، حرکت کرده ‌در همه عرصه‌ها به موفقیت رسیده‌ایم و در هر عرصه‌ای که اعتماد به نفس تضعیف شد واز آرمان‌ها فاصله گرفتیم و ژست‌های مرسوم دیپلماتیک را حفظ کردیم از توفقیات جا ماندیم.

زارعی‌کوشا ابراز داشت: از مصادیق ارتجاع این است که کسی دوران طاغوت را بهتر از دوران انقلاب بداند و این وظیفه جامعه دانشگاهی است که این مساله را تبیین کند.

وی ادامه داد: این قیاس زمانی ناپسند‌تر است که صاحبان کرسی های علمی به آن دامن بزنند، چرا که این قیاس از اساس اشتباه است.

این مسئول با بیان اینکه در سال های جنگ تحمیلی چالش بزرگ کشورمان چگونگی تامین سلاح برای دفاع از کشور در برابر متهاجمان بود، یادآور شد: امروز چالش بزرگ استکبار این است که چگونه جلوی صادرات تسلیحات پیشرفته ایران اسلامی به کشورهای منطقه را بگیرد.

وی گفت: در زمینه باورهای دینی نیز یک پوسته از دین وجود داشت که با خرافات عجیب و غریب آمیخته بود ولی امروز باورهای اصیل اسلامی تعمیق یافته و شناخت بیشتری از آن برای آحاد مردم ایجاد شده است.

استاندار کردستان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، در حاکمیت مردم یک موضوع و تئوری نو ارائه شد و آن دیپلماسی و مردم سالاری دینی است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: همه اینها نافی ضعف‌های متعدد در حوزه های مختلف نیست و باید ریشه‌یابی و درمان شود که در گام دوم انقلاب آنچه که نیاز داریم شناخت به مسائل روز است.

وی به حضور مستشاری ایران در سوریه در گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از جمله مسوولان رده بالای وقت کشور، این حضور را هزینه بردار و بی فایده می‌دانستند ولی غافل از این بودند که خاکریز دفاع و حفظ جبهه استراتژیک کشورمان به آنسوی مرزها معطوف شد و این عدم درک مصداق بارز عوام‌زدگی بود.

استاندار کردستان افزود: از مسئولان اقتصادی دولت گذشته این سوال را دارم که در حالی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، امنیت را تا دریای مدیترانه حفظ کردند، شما چرا در سایه این امنیت، کفایت لازم برای تامین منافع اقتصادی را نداشتید، نکند انتظار این بود که اقتصاد را هم مدافعان حرم تامین کنند؟

زارعی کوشا بیان داشت: یک نگاه دوگانه از سالهای اخیر باعث شد تا در زمینه‌هایی از توفیقات فاصله بگیریم.

وی ‌با بیان اینکه کردستان از بزرگترین ظرفیت های علمی منطقه است، تاکید کرد: مدیریت اجرایی روی توان دانشگاه‌های استان حساب ویژه‌ای باز کرده است و یکی از اجزای اصلی مدیریت و برنامه‌ریزی و تحول در استان را مجموعه دانشگاهی تعریف کرده ایم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کردستان باید در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام باشد، گفت: در حوزه های مختلف برای ارتقای شاخص‌ها، نیازمند نگاه و مشورت جامعه نخبگان هستیم و آماده ایم از این ظرفیت کم نظیر بهره بگیریم.

زارعی کوشا متذکر شد: در نشست اخیر با ریاست جمهوری، بحث بومی‌گزینی مطرح و از آن به عنوان ظلم به فرزندان مستعد کردستان نام برده شد که امیدواریم با پیگیری لازم این مساله بر طرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار