دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

معنویت در دین ارتباط عمیق با شریعت را نشان می‌دهد

آیت‌الله رمضانی گفت: دین بشریت را به رحمت دعوت می‌کند؛ معنویتی که در دین مطرح است، ارتباط عمیق و دقیق با شریعت را نشان می‌دهد؛ انسان در صورتی به این معنویت می‌رسد که با شریعت ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۵۰۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ - 10February 2022

معنویت در دین؛ ارتباط عمیق با شریعت را نشان می‌دهد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز در جشن انقلاب در مدرسه امیرالمومنین علی (ع) شهرستان «رشت» اظهار داشت: ماه رجب و شعبان فرصت بزرگی است که خودمان را تربیت کنیم و اگر در تربیت خودمان موفق شدیم آن وقت رسالت بزرگ تبیین مکتب اهل بیت (ع) به ما واگذار می‌گردد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله تسخیری افزود: آنچه در حوزه اخلاق عملی و رفتار ادبی که در روایات مورد اشاره قرار گرفته است «لا مِیرَاثَ کَالأَدَب» آیت الله تسخیری به آن رسیده بود.

وی تصریح کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام را تربیت کرد و نیکو هم تربیت کرد؛ امام صادق (ع) می‌فرماید: (إنّ اللّه َ عزّ و جلّ أدّبَ نبیَّه فأحسنَ أدبَهُ، فلَمّا أکمَلَ لَهُ الأدبَ قالَ: «و إنّکَ لَعلَى خُلُقٍ عظیمٍ» ثمّ فَوّضَ إلیهِ أمرَ الدِّینِ و الاُمّة لِیَسُوسَ عِبادَهُ) وقتی که ادب نبی (ص) به مرحله کمال رسید، آن‌وقت امر دین را به او واگذار کرد.

آیت الله رمضانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اتفاق نادری بود و می‌توان گفت که بنیانگذار انقلاب اسلامی با احیای شأن اجتماعی و حکومتی دین به معنای واقعی کلمه معجزه کرد و دنیا باورش نمی‌شد که یک انقلاب دینی در آن برهه از زمان رخ بدهد.

وی تاکید کرد: مستکبران در طول تاریخ در برابر انبیای الهی قرار گرفتند و انبیاء هم در برابر جریان استکبار ایستادند و مقابله کردند؛ در هر زمانی تاریخ این‌گونه بوده که برای تحقق عدالت باید مقاومت و مبارزه کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) متذکر شد: دین بشریت را به رحمت دعوت می‌کند؛ معنویتی که در دین مطرح است، ارتباط عمیق و دقیق با شریعت را نشان می‌دهد؛ انسان در صورتی به این معنویت می‌رسد که با شریعت ارتباط برقرار کند.

وی افزود: دین می‌تواند حاکمیت ایجاد کند و نظر امام (ره) هم این بود؛ حاکمیت به معنای تحقق عدالت در عرصه اجتماعی، سیاسی و تمامی عرصه‌ها مد نظر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها