رایزنی هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا در وین/ گفت‌وگوی باقری و اولیانوف

علاوه بر برگزاری نشستی با حضور هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا در وین، باقری و اولیانوف روسای هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه نیز در جلسه‌ای دوجانبه به گفت‌وگو نشستند.
کد خبر: ۵۰۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 10February 2022

رایزنی هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا در وین/ گفت‌وگوی باقری و اولیانوفبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش در راستای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز (پنجشنبه) نیز در جریان است. در همین چارچوب هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌و‌گوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در وین با نشست دوجانبه علی باقری و انریکه مورا از سر گرفته شد و پس از آن مذاکره کنندگان ارشد ایران و روسیه و همچنین ایران و چین به صورت دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند. علاوه بر این، نشستی با حضور علی باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و همچنین انریکه مورا برگزار شد.

روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه کار کارشناسی هیأت مذاکره کننده بر روی متون از ساعات ابتدایی صبح آغاز و در چارچوب نشست‌های هماهنگی داخلی تا نیمه شب ادامه یافت. علاوه بر این نشست دوجانبه‌ای بین علی باقری و انریکه مورا برگزار شد که تا ساعت ۲۳ به وقت وین ادامه پیدا کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این‌که با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها