رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه؛

امیرعبداللهیان: امیدواریم مساله اوکراین با دیپلماسی حل و فصل شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۵۰۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ - 14February 2022

امیرعبداللهیان: امیدواریم مساله اوکراین با دیپلماسی حل و فصل شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقدیر از ابتکارات و رویکرد سازنده ایران در جریان مذاکرات وین، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌ها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد این نشست موجب تامین بیش از پیش منافع و مصالح کشور‌های منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

امیر عبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم برای همفکری و هم افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشور‌ها و مردم این منطقه دانست.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این منطقه را دنبال می‌کند و ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از طریق مسالمت‌آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار