نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

انقلاب اسلامی تنها نظام مردم سالار در دنیا است

حجت‌الاسلام «میرتاج‌الدینی»: انقلاب اسلامی تنها نظام مردم سالار در دنیا است ودفاع از مظلومان، ترویج معنویت و اخلاق و رشد و توسعه تمدن اسلامی جزو آرمان‌های همیشگی انقلاب اسلامی هستند که هیچ زمانی فرسوده نمی‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 11February 2022

انقلاب اسلامی تنها نظام مردم سالار در دنیا است

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سخنران مراسم امروز گرامیداشت ۲۲ بهمن در اردبیل در پایان این مراسم در مصلای امام خمینی اردبیل اظهار داشت: نیازمند نگاه تحلیلی برای پیروزی انقلاب اسلامی هستیم تا آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را با تمامی جوانب بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: ملت ایران در طول تاریخ کار‌های بزرگی انجام داده که می‌توان به نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و حرکت‌های مختلف اشاره کرد و حتی در سراسر دنیا نیز انقلاب‌هایی انجام یافت که هیچ کدام به اندازه انقلاب اسلامی امتیازات فراوان و فوق‌العاده و قابل توصیف نداشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول ۱۱۰ سال گذشته مردم ایران عدالت‌خواهانه به دنبال خواسته‌های بحق در جامعه بودند که بعد از مبارزات مختلف در زمان فتحعلی شاه دستور تشکیل دادن مجلس صادر شد و یک سال زمان انجامید و تشکیل مجلس در زمان محمدعلی شاه رقم خورد.

تاج الدینی اضافه کرد: مقابله با مشروطه از خواسته‌های شاهان قاجار بود و نخستین شهید مجلس نیز نماینده آذربایجان به نام سید ابراهیم آقا بود که تا آخرین مرحله دفاع کرد و داخل مجلس به شهادت رسید.

وی بیان داشت: ایران با منحل شدن مجلس خاموش شد و مردم آذربایجان به دستور شیخ محمد خیابانی قیام کردند و ۱۱ ماه بعد از مبارزه در سایر استان‌ها مبارزاتی شروع شد تا مردم استبداد را از بین بردند و سرانجام محمدعلی شاه فراری شد و خوشبختانه نتیجه حرکت مردمی سبب تشکیل دوباره مجلس شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد از اتمام سلطنت احمدشاه قاجار رضا پهلوی وارد عرصه شد که می‌خواست حرکت آتاتورک را در ایران ادامه دهد که شهید مدرس با آن مقابله کرد و این روحانی به شهادت رسید و رضا پهلوی با کودتا و حرکت استبدادی وارد سلطنت شد.

تاج‌الدینی عنوان کرد: در زمان پهلوی نیز آزادی‌خواهان انقلابی را خفه کردند و بعد از ۲۰ سال انگلیسی‌ها دیدند که رضاخان با آلمانی‌ها همکاری می‌کند او را کنار گذاشتند و محمدرضا پهلوی وارد میدان شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و معنویت از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و در این راستا امام خامنه‌ای در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب این طور می‌فرمایند: که این آرمان‌ها جاودانه و برای فطرت بشر استوار هستند و دفاع از مظلومان، عالم معنویت، اخلاق، رشد و پیشرفت تمدن اسلامی جزو آرمان‌های همیشگی انقلاب اسلامی هستند که هیچ زمانی فرسوده نخواهد شد.

تاج‌الدینی گفت: حرکت انقلاب اسلامی به پیرزوی انجامید و نظام سلطه‌گری به نظام اسلامی تبدیل شد و تغییر رژیم به انقلاب اسلامی به عنوان تنهاترین نظام با همه‌پرسی و رای مردمی رقم خورد و حتی قانون اساسی نیز با رای و انتخاب مردم تحقق یافت.

وی ابراز داشت: در قانون اساسی محور نظام اسلام که بر تک تک انسان‌ها برنامه دارد، در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقصادی انسان‌ها برنامه دارد، برای حکومت برنامه دارد و از نظر علم و دانش و پرهیزگاری، امانتداری و توانمندی و قدرت جزو مهم‌ترین‌هاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فشار‌های سیاسی و تحریم‌های اقتصادی در طول ۴۳ سال گذشته بر ضد انقلاب رقم خورد که ملت ایران اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای توانست در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار