دومین جشنواره ملی و مردمی یار انقلاب به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب در سالن اجتماعات امامزاده طاهر (ع) کرج برگزار و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.
کد خبر: ۵۰۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ - 13February 2022

دومین جشنواره ملی و مردمی یار انقلاب، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب شامگاه شنبه با حضور جمعی از مسئولین استان البرز از جمله مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده‌های شهیدان پناهی، تمام‌زاده و داستان، هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات امامزاده طاهر (ع) کرج برگزار و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

در بخش طرح و ایده نمایش خیابانی، «دومانلی سرحد» اثر مصطفی آذری از مرند حائز رتبه اول، «وطن تن» اثر مجتبی خلیلی از اصفهان حائز رتبه دوم و «اسو» اثر بهنام کاوه از آبادان حائز رتبه سوم شد. در بخش بازیگری زن نیز، رتبه نخست انتخاب نشد و رتبه دوم به‌صورت مشترک به «فروزان حسینی» و «سوسن بشیر ذرتی» از تهران برای ایفای نقش در نمایش داوطلب و رتبه سوم به «سعیده پاوه» از کرمانشاه برای ایفای نقش در نمایش چرخه تلخ تعلق گرفت. از «زهرا افیسی» بازیگر نمایش سرمستان دیر از بوشهر نیز تقدیر شد.

رتبه اول بخش بازیگری مرد به‌صورت مشترک به «سید پویا امامی» از اصفهان در نمایش وطن تن و «زین‌العابدین خانی» از مرند در نمایش دومانلی سرند، رتبه دوم به «بهنام کاوه» از آبادان در نمایش اسو و رتبه سوم به «حسین نادری» از کرمانشاه در نمایش چرخه تلخ رسید و از ایفای نقش «محمد کلاری» در نمایش سرمستان دیر نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی، «مصطفی آذری» از مرند برای کارگردانی نمایش دومانلی سرحد در جایگاه نخست، «مجتبی خلیلی» از اصفهان برای کارگردانی نمایش وطن تن در جایگاه دوم و «حسین نادری» و «سعیده پاوه» از کرمانشاه برای کارگردانی نمایش چرخه تلخ در جایگاه سوم قرار گرفتند. همچنین هیئت‌داوران، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به گروه نمایش مرد فریادرس از سقز به کارگردانی «امیر زارع زاده» اهدا کرد.

در بخش کارگردانی فیلم کوتاه نیز، رتبه اول به «امید رضا خیرخواه» از پاکدشت برای کارگردانی فیلم ابوذر و رتبه دوم به «یونس شهباز» از مرند برای کارگردانی فیلم حاوار رسید. در بخش فیلم‌نامه‌نویسی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به «یونس شهباز» از مرند برای فیلم‌نامه حاوار اهدا شد. همچنین از دو بازیگر کودک و نوجوان فیلم حاوار با نام‌های «فاطمه شهباز» و «محمدحسن دویران» تقدیر به عمل آمد.

هیئت‌ داوران دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب، سه نمایش «دومانلی سرحد» اثر مصطفی آذری، «وطن تن» اثر مجتبی خلیلی و «مرد فریادرس» اثر امیر زارع‌زاده را به جشنواره تئاتر فانوس معرفی کردند. فیلم حاوار اثر «یونس شهباز» و فیلم ابوذر اثر «امید رضا خیرخواه» نیز به جشنواره بین‌المللی رسام معرفی شدند.

همچنین در این مراسم، سومین دوره جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب با برپایی دبیرخانه دائمی آن در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز کلید خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها