به مناسبت ایام شهادت «عماد مغنیه» منتشر شد؛

شهید «عماد مغنیه» از دیدگاه شهید سلیمانی+ فیلم

سردار سلیمانی در کنگره بزرگداشت اسطوره مقاومت فرمانده شهید «عماد مغنیه» در سخنانی به تشریح علل و عوامل موفقیت‌های شهید «عماد مغنیه» در راه دفاع از حق پرداخته است.
کد خبر: ۵۰۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 14February 2022

به گزارش حبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» سال ۱۹۶۲ در شهر «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و سرانجام شامگاه ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی در حالیکه با خودروی شخصی به سمت سوریه در حال حرکت بود، در حادثه‌ای تروریستی به شهادت رسید.

حادثه ترور وی در منطقه «کفر سوسه» و خیابان «الحدیقه» در دمشق رخ داد که در پی آن به شهادت رسید و دو نفر زخمی شدند. پس از این واقعه، حزب‌الله در بیانیه‌ای اسرائیل را مسئول ترور حاج رضوان دانست. پیکر وی در «روضةالشهیدین» گلزار شهدای حزب‌الله در بیروت به خاک سپرده شد.

سردار سلیمانی: اگر فن و حرفه در اختیار تعلق بالای معنوی قرار نگیرد، مخرب است/ ایمان عماد میان عمل و اقدام او حریمی ایجاد کرده بود

عماد مغنیه اوایل دهه ۸۰ میلادی به شاخه نظامی جنبش آزادی‌بخش فلسطین و از همان زمان به جنبش امل پیوست و با انتقال سید حسن نصرالله از امل به حزب تازه تأسیس حزب‌الله پیوست.

وی گاهی «حاج رضوان» بود، گاهی «مرتضی»، گاهی خود را «مصطفی» معرفی می‌کرد و گاهی نام دیگری برای خود انتخاب می‌کرد. به قول سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» حاج رضوان مثل شمشیر فرود می‌آمد و مانند شبح ناپدید می‌شد.

سردار سلیمانی: اگر فن و حرفه در اختیار تعلق بالای معنوی قرار نگیرد، مخرب است/ ایمان عماد میان عمل و اقدام او حریمی ایجاد کرده بود

حال به مناسبت سالروز شهادت فرمانده شهید جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان «عماد مغنیه» کانال خبری معراج‌الشهدا فیلمی را از سخنان شهید حاج «قاسم سلیمانی» منتشر کرده است. در این فیلم که مربوط به کنگره بزرگداشت اسطوره مقاومت فرمانده شهید «عماد مغنیه» است، شهید حاج «قاسم سلیمانی» درمورد تلفیق ایمان و عمل در شخصیت «عماد مغنیه» صحبت کرد.

سخنان شهید سلیمانی در این فیلم به شرح زیر است:

«همه کسانی که در کار‌های ویژه دست دارند و نقش دارند، ممکن است در عمل خود تخصص پیدا کنند و حرفه‌ای شوند. انسان اگر در موضوعی حرفه‌ای شود، مانند این افسران حرفه‌ای‌ می‌شود که آمریکایی‌ها در «بلک واتر» تربیت می‌کنند و چنین انسانی، ناجی نیست.

اگر فن و حرفه در اختیار تعلق بالای معنوی قرار نگیرد، مخرب است و مانند بلدوزری است که هر بنایی را منهدم می‌کند.

علم، عقل و شجاعت عماد (مغنیه) در کنترل ایمان او بود. ایمان او پیوسته یک حریمی را میان عمل و اقدام او ایجاد می‌کرد و مراقبت می‌کرد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها