نماینده مردم در مجلس:

مهاجرت مرزنشینان به امنیت مرز‌ها آسیب می‌زند

جدی با تأکید بر اینکه مرزنشینان بهترین مرزبانان کشور هستند، گفت: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهر‌ها و روستاهای مرزی از سکنه می‌شود که این مسئله به امنیت مرز‌ها آسیب خواهد زد.
کد خبر: ۵۰۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 13February 2022

مهاجرت مرزنشینان به امنیت مرز‌ها آسیب می‌زند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی جدی» رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تاثیر ساماندهی مرز‌های کشور و بهبود وضعیت مرزنشینان در تامین امنیت پایدار در مرز‌های کشور، اظهار داشت: بیشتر مناطق مرزی ما تحت عنوان مناطق محروم و کم برخوردار محسوب می‌شوند، امکانات معیشتی مناسب باید در اختیار این استان‌ها قرار گیرد. اینکه مرزنشینان از امکانات بهداشتی، اقتصادی، راه و بهداشت و درمان مناسب برخوردار باشند از اولویت‌های نمایندگان مجلس بوده و در بودجه سال ۱۴۰۰ به طور ویژه به آن توجه شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ به این مقوله توجه شده، اما توجه مضاعف به این موضوع می‌تواند دغدغه مردم مرزنشین را رفع کند. تولیدات مردم در نقاط مرزی به ویژه شرق کشور اگر مورد توجه دولت قرار گیرد و دولت با قیمت مناسب تولیدات آن‌ها مثل دام را خریداری کند و امکانات حداقلی را برای آن‌ها فراهم کند، آن‌ها قطعا از مرز‌ها مهاجرت نمی‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهر‌ها وروستا‌های مرزی از سکنه می‌شود که این مسئله به امنیت مرز‌ها آسیب خواهد زد. مردم مرزنشین می‌توانند بهترین مرزبانان کشور باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی مجلس یازدهم ادامه داد: مرزنشینان مسلط بر منطقه هستند و اگر دولت بر مسائل و بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها تمرکز کند قطعا امنیت در مرز‌ها پایدار خواهد شد. وقتی مناطق مرزی خالی از سکنه شود، بسیاری از اتفاقات رخ خواهد داد. کشور‌های دیگر هم وقتی این وضعیت را در مرز‌ها ببیند قطعا جرات انجام حرکات اشتباه و خطا را به خود نخواهند داد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها