معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد؛

استراتژی ویژه شهید سلیمانی برای مقابله با دشمنان

امیر دریادار سیاری با اشاره به استراتژی ویژه شهید سلیمانی برای مقابله با دشمنان گفت: همه ویژگی‌های یک فرمانده برای بهره بردن از تمام ظرفیت‌ها را می‌توان در شخصیتی مانند شهید قاسم سلیمانی مشاهده کرد.
کد خبر: ۴۹۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ - 03January 2022

استراتژی ویژه شهید سلیمانی برای مقابله با دشمنانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در برنامه «بدون خط خوردگی» با اشاره به نقش سپهبد شهید سلیمانی در کاهش ناامنی‌ها در کشور اظهار داشت: حاج قاسم در موضوع امنیت، نگاهی عمیق و بصیرتی ژرف داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی ناامنی علیه مرز‌های کشور را خیلی خوب تشخیص می‌داد و در واقع هر گروه معاندی که توسط استکبار جهانی رشد داده می‌شد تا به تمامیت ارضی کشور آسیب وارد کند، توسط شهید سلیمانی تشخیص داده می‌شد.

امیر سیاری درباره اهتمام شهید سلیمانی برای خنثی‌سازی تهدیدات علیه امنیت کشور، گفت: در شرق کشور گروه‌های متعددی توسط استکبار جهانی ساماندهی می‌شد، اما همواره برای تأمین امنیت پا در رکاب بودند و به واسطه شناخت خوبی که از ورای مرز‌های جمهوری اسلامی ایران داشتند در مقابل گروه‌های تروریستی ایستادگی می‌کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اشراف اطلاعاتی شهید سلیمانی بر منطقه و فرامنطقه گفت: نمی‌توان از هر کسی انتظار داشت که هم محیط داخل را خوب بشناسد و هم تسلط خوبی هم بر خارج از مرز‌ها داشته باشد. بدون تردید شهید سلیمانی با چنین توانایی و شناختی، تهدیدات را خیلی خوب رصد و شناسایی می‌کرد.

وی با اشاره به تاکتیک و استراتژی ویژه شهید سلیمانی برای مقابله با دشمنان عنوان کرد: امروزه به دلیل پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های تاکتیک، فناوری و شرایط اطلاعاتی در حوزه‌های نظامی به وجود آمده است، جایگاه فرماندهی به جهت استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همه ویژگی‌های یک فرمانده برای بهره بردن از تمام ظرفیت‌ها را می‌توان در شخصیتی مانند شهید قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

دریادار سیاری افزود: شهید سلیمانی نه‌تنها در حوزه استراتژی‌های نظامی در میدان، بلکه در شناخت پشتیبان‌های فکری، تسهیلاتی و مالی تهدیدات شرق و غرب نیز از توانایی بسیار زیادی برخوردار بود و با استفاده از همین توانایی، در هدف قرار دادن نقاط راهبردی دشمنان موفق بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به ناآرامی‌های شرق کشور در سال‌های گذشته عنوان کرد: با وجود آنکه معضلات و مشکلات زیادی در منطقه شرق کشور و به واسطه گروه‌های تروریستی که توسط نیرو‌های خارجی پشتیبانی می‌شدند، اما زمان زیادی طول نکشید که امنیت نسبی در منطقه برقرار شد و کماکان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها