سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت تبیین سبک زندگی شهدا به زبان هنر/ «موقعیت مهدی» بیانگر شخصیت وارسته شهید باکری به‌عنوان یک الگو است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بازنمایی و انعکاس سبک زندگی شهدا و تبیین سیره عملی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس با استفاده از زبان هنر یکی از مهم‌ترین اهداف مورد توجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 14February 2022

حمایت بنیاد از آثار هنری تبیین کننده سبک زندگی شهدا/ تعامل نهادهای کشوری و لشکری در تولید فیلم موقیت مهدیسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت و اهمیت بهره‌گیری از زبان هنر در تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: بازنمایی و انعکاس سبک زندگی شهدا و تبیین سیره عملی رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس با استفاده از زبان هنر یکی از مهم‌ترین اهداف مورد توجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با تمجید از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که تبیین کننده بخش‌هایی از زندگی فرمانده شهید دوران دفاع مقدس «مهدی باکری» است، گفت: این فیلم بیانگر شخصیت وارسته و بزرگوار شهید باکری و از خودگذشتگی مردم غیور آذربایجان به‌ویژه لشکر 31 عاشورا است که سبک زندگی این شهید بزرگوار را به‌عنوان یک الگو مطرح می‌کند.

سردار کارگر فیلم سینمایی موقعیت مهدی را یک کار ارزشمند توصیف کرد و افزود: این اثر فاخر و ماندگار که توسط عوامل متخصص و هنرمند تولید شده است، محصول تعامل سازنده نهادهای مختلف از جمله سیما فیلم، مجموعه روایت فتح، ارتش، سپاه، مجموعه سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، که همگی دست به دست هم دادند تا این اثر به ثمر بنشیند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کار و فعالیت اصلی در تولید این اثر را دوستان در سازمان صداوسیما انجام دادند که البته هم اکنون نسخه سینمایی آن در جشنواره در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و مقرر شده نسخه سریالی آن نیز با کیفیت بیشتر از رسانه ملی پخش شود.

سردار کارگر افزود: ما باید برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارائه سبک زندگی شهدا با بهره‌گیری از زبان و ابزار مختلف هنر همچون فیلم، تاتر، تالیف کتاب و ... تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها