به‌همت فرهنگسرای رسانه؛

عصر شعر «حلما» با حضور شاعران آیینی برجسته کشور برگزار می‌شود

عصر شعر «حلما» با حضور شاعران آیینی برجسته کشور، همزمان با ایام وفات حضرت زینب (س) در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ - 14February 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با ایام وفات حضرت زینب (س)، فرهنگسرای رسانه، عصر شعر «حلما» را با حضور شاعران آیینی برجسته کشور و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) برگزار می‌کند.

«حلما» به معنای صبور و بردبار یکی از القاب زیبای حضرت زینب (س) است که به‌عنوان نماد صبر و پایداری در برابر سختی‌هایی که دشمنان اسلام در حق خانواده پیامبر اسلام روا داشتند، ایستادگی و پس از واقعه کربلا با پیام‌های روشنگرانه خود مکر و حیله یزیدیان را برای تاریخ افشا کرد. این عصر شعر آیینی با انتخاب این نام تلاش دارد تا روایت‌گر صبر و بردباری حضرت زینب (س) به بیانی شاعرانه باشد.

در شب شعر «حلما» شاعران برجسته کشور نظیر «احمد بابایی»، «محمود حبیبی کسبی»، «الهام نجمی» و «سمانه رحیمی» حضور دارند و «محمدعلی بیابانی» مداح اهل‌بیت (ع) نیز به ذکر مصیبت آل‌الله می‌پردازد.

در بخش دیگری از این مراسم که اجرای این مراسم برعهده «سیده مرجان دبیری» خواهد بود، گروه موسیقی سنتی «افروز» به اجرای نوا‌های جانسوز در سوگ شهادت حضرت زینب (س) می‌پردازد.

عصر شعر «حلما» چهارشنبه ۲۷ بهمن از ساعت ۱۶ مقارن با شب وفات حضرت زینب (س) در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و حضور برای عموم در آن، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

برگزاری عصر شعر «حلما» با حضور شاعران آیینی برجسته کشور

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار