مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس‌ تجلی دستاوردهای رزمندگان است

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس، میعادگاه تجلی دستاوردهای رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 14February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در جلسه بررسی روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین که با حضور آیت‌الله «علی اسلامی» عضو مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت، اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین ‌یکی از مراکز مهم فرهنگی استان است که با قرار گرفتن در بهترین نقطه بوستان فدک، دارای مزیت بسیاری در جذب مخاطب، مسافر و حتی توریست است.

وی تصریح کرد: نزدیکی به اتوبان و شاهراه اصلی کشور و همجوار بودن با چند استان و مهمتر همچواری با تپه نوالشهدا پیش بینی می شود با بهره‌برداری از این پروژه مهم فرهنگی، شاهد استقبال مردم قزوین و استان های همجوار باشیم.

سرهنگ امیری مقدم افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین در محیطی طبیعی که دارای ناهمواری ها و توپوگرافی خاص است در سه فاز مختلف تعریف شده است که امیدواریم فاز نخست آن به زودی به بهره برداری برسد.

این مسئول ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین مکانی فرهنگی و ارزشی است که نسل امروز و آینده انقلاب می‌توانند از دستاوردها و تجربیات ایثارگران و رزمندگان در دوران سخت هشت سال جنگ تحمیلی برای پیشبرد اهداف خود بکار گیرند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین خاطرنشان کرد: با حفظ و نگهداری آثار و نشر آن به جامعه می‌توانیم میراث گرانبهای‌ ایثارگران و دلاوران در عرصه‌های جنگ و جهاد را زنده نگه داشت و هدف از راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین، میعادگاهی جهت تجلی یاران و انصار شهدا برای تجدید خاطره با یاران سفر کرده خود و مرجعی برای نویسندگان، محققان، مؤلفان و هنرمندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار