رونمایی از 2 جلد کتاب تاریخ شفاهی آیت‌الله «محسن حیدری» در خوزستان

مراسم رونمایی از 2 جلد کتاب تاریخ شفاهی آیت‌الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 14February 2022

رونمایی از 2 جلد کتاب تاریخ شفاهی آیت الله «محسن حیدری» در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، مراسم رونمایی از 2 جلد کتاب تاریخ شفاهی آیت‌الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این آیین تاریخ شفاهی بزرگان انقلاب و دوران دفاع مقدس را محتوایی غنی و ارزشمند برای آیندگان دانست و اظهار داشت: تاریخ شفاهی، موثق‌ترین رمز و رازهای تاریخ یک کشور را بدون تحریف بیان می کند به همین دلیل ما نهضت تاریخ شفاهی را از مراجع و علمای برجسته خوزستان آغاز کردیم.

وی افزود: خیلی‌ها هنوز می‌گویند که چرا جامعه روحانیت، خودشان وارد کارزار جنگ نشدند اما وقتی تاریخ شفاهی آیت‌الله حیدری و بسیاری علمای بزرگ دیگر را ورق می‌زنیم و مطالعه می‌کنیم با ذکر شواهد و قرائن خواهیم دید که جامعه فرهیخته دینی و مذهبی ما بیشترین حضور را در صحنه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی داشته‌اند.

سردار مرادحاجتی گفت: تاریخ شفاهی مراجع و علمای بزرگ خوزستان همه منبعی بزرگ برای دانشجویان، دانش آموزان و محققان حوزه انقلاب و دفاع مقدس هستند و از قضا هنرمندان متعهد ما هم می‌توانند از دل همین کتاب‌های تاریخ شفاهی، فیلم‌ها، سریال ها و تولیدات موفقی در رشته های هنری داشته باشند.

آیت‌الله «محسن حیدری» از جمله روحانیون شاخص خوزستان است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی در استان داشته است.

پروژه جمع آوری و تدوین تاریخ شفاهی آیت الله حیدری از سال 97 آغاز و طی 80 جلسه مصاحبه صوتی و تصویری به مدت زمان 4 هزار و 860 دقیقه صورت گرفت که نتیجه آن هزار صفحه در قالب 4 جلد کتاب آماده ارائه به محققان و هموطنان عزیز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها