فرمانده نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

پیشتازی «نزاجا» در حوزه امدادرسانی/ بازگشایی شبکه راه‌های روستایی در مناطق سیل‌زده

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه امدادرسانی پیشتاز است، گفت: در مناطق سیل‌زده ضمن بازگشایی شبکه راه‌های روستایی، نسبت به لایروبی رودخانه‌های دائمی و فصلی اقدام کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۰۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸ - 17February 2022

پیشتازی «نزاجا» در حوزه امدارسانی/ بازگشایی شبکه راه‌های روستایی در مناطق سیل‌زدهامیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص حضور این نیرو در عرصه کمک‌رسانی به مردم جنوب شرق کشور، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش همواره در راستای تحقق شعار «ارتش فدای ملت» در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی و کمک به مردم حادثه‌دیده، حاضر شده و به ارائه خدمت و امدادرسانی پرداخته است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی در حوزه امدادرسانی پیشتاز است، افزود: مردم سابقه نیروی زمینی را در سال‌های گذشته و در مقابله با آثار تخریبی ناشی از بلایای طبیعی اعم از زلزله و سیل در کشور مشاهده کرده‌اند.

فرمانده نزاجا با اشاره به دستور فرمانده کل ارتش مبنی بر لزوم امدادرسانی به مردم کرمان گفت: به محض اینکه این دستور صادر شد، ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرحجم‌ترین وسایل را پای کار آوردیم و مهندسی نیروی زمینی در اماکنی که نیاز بود، سامانه‌های خود را گسترده کرد و توانست خدمات حمل و نقلی را ارائه دهد که بخشی از آن توسط هوانیروز انجام شد.

امیر حیدری ادامه داد: این اتفاق و جاری شدن سیل به جهت عدم لایروبی رودخانه‌ها حادث شده بود؛ از این‌رو مهندسی نزاجا بسیاری از رودخانه‌ها، نهرها و رودخانه‌های فصلی را لایروبی کرد و وزیر کشور نیز در همین رابطه از ما درخواست کرد که تا یک ماه بعد از امدادرسانی‌های اولیه نیز همچنان در منطقه حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بسیاری از نیروهای ما همچنان در حال انجام وظیفه در منطقه هستند و کارهای خدماتی و امدادرسانی را دنبال می‌کنند؛ همچنین این عزیزان ضمن بسترسازی و راه‌سازی، شبکه راه‌های روستایی مسدودشده را بازگشایی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار