دیدار مسئولان بسیج فرهنگیان ناحیه ۳ قم با خانواده شهید «صراف زاده»+ تصاویر

اعضای کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان ناحیه ۳ آموزش و پرورش قم با حضور در منزل معلم شهید «علی صراف زاده» از مقام این شهید عزیز، تجلیل کردند.
کد خبر: ۵۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ - 16February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «سید حسین رضوی حائری» رییس آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم به همراه «محرمعلی خلیلی» مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان ناحیه، «عباسعلی اصحابی» معاون پرورشی و تربیت بدنی و «ربابه براتی فرد» کارشناس امور شاهد و ایثارگران ناحیه با خانواده معظم معلم شهید «علی صراف زاده» دیدار کردند.

در این دیدار مادر و برادر شهید صراف زاده خاطراتی را از این شهید والامقام بازگو کردند، سپس هدیه‌ای به پاس قدرشناسی از روحیه صبر و مقاومت انقلابی، به خانواده این شهید عزیز تقدیم شد.

معلم شهید «علی صراف زاده» متولد نوزدهم مهرماه سال ۱۳۳۴ در اهواز بود که در سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و پس از آن به خدمت سربازی رفت. دوران خدمت خود را به صورت سپاهی دانش در یکی از روستا‌های محروم آذربایجان غربی به اتمام رساند.

این شهید عزیز درسال ۱۳۵۶ پس از مراجعت از خدمت سربازی به علت علاقه زیادی که به شغل شریف معلمی داشت به استخدام آموزش و پرورش در آمد و به مدت یک سال در یکی از روستا‌های قم به خدمت پرداخت. همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی در راه اندازی تظاهرات خیابانی در تظاهرات و پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) و تکثیر نوار‌های سخنرنی ایشان سهم بسزایی داشت.

پس از آغاز جنگ تحمیلی در اوایل مهرماه ۱۳۵۹ عازم جبهه شد و بعنوان خدمه تانک در لشگر ۱۶ قزوین افتخار مبارزه با دشمن بعثی را پیدا کرد و سرانجام در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۳۵۹ تانک حامل وی در هویزه هدف موشک تاو قرار گرفت و جاودانه شد که تا کنون هیچ آثاری از پیکر مطهرش پیدا نشده است.

دیدار اعضای کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان قم با خانواده شهید «صراف زاده»دیدار اعضای کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان قم با خانواده شهید «صراف زاده»دیدار اعضای کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان قم با خانواده شهید «صراف زاده»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار