رئیس سازمان ملی بهره وری:

مجموعه‌های اثرگذار در بهره وری در استان‌ها شناسایی شوند

«پیشوایی» با بیان اینکه مجموعه‌های اثرگذار در بهره وری در استان‌ها شناسایی شوند، گفت: از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و انجمن‌های علمی و تشکل‌های مردمی جهت بهره‌برداری حداکثری استفاده شود.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 16February 2022

مجموعه‌های اثرگذار در بهره وری در استان‌ها شناسایی شوندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «میرسامان پیشوایی» رئیس سازمان ملی بهره وری امروز در جلسه کمیته بهره‌وری استان مازندران با بیان اهمیت و مزایای رشد اقتصادی اظهار داشت: دو راه برای رشد اقتصادی ورودی خوبی داشته باشیم تا شاهد خروجی خوب باشیم و یا از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم منابع دولتی نیز محدود است.

وی با بیان اینکه بهره وری موجب کیفیت رشد اقتصادی می‌شود و عملکرد ما در برنامه ششم مناسب نبود، متوسط رشد بهره وری را در برنامه ششم منهای ۶ دهم درصد اعلام کرد و افزود: اکنون باید استفاده درست از منابع را در اولویت قرار دهیم و از منابعی که داریم درست استفاده کنیم. سال گذشته تنها سالی بود که در یک دهه گذشته نرخ رشد بهره وری خوب بود برای امسال هم هنوز جمع آوری نشده است.

پیشوایی ادامه داد: مجموعه‌های اثرگذار در بهره وری در استان‌ها شناسایی شوند و از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و انجمن‌های علمی و تشکل‌های مردمی جهت بهره‌برداری حداکثری استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه تایید برنامه و گزارش وظیفه کمیته بهره وری استان است تا سازمان برنامه بتواند بودجه لازم را اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: طبق تجربه جهانی نوآوری و رقابت ریشه‌ها و ویژگی بهره وری است اگر می‌خواهیم از لحاظ زیست بومی در استان‌ها موفق شویم فضا را مناسب کنیم. باید قیمت گذاری‌ها واقعی شود تا رقابت‌ها و مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد.

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی را جدی بگیریم و همچنین هر دستگاه مساله شناسی دستگاه خود را انجام دهد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود همچنین دوره‌های آموزشی و توانمند سازی کارشناسان بهره وری در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار