یادداشت/ سردار عبدالرضا مرادحاجتی

موشک‌های نقطه زن؛ اقتدار دفاعی، چالش دشمنان

اساساً جایی که منطق و گزینه‌های معقول روی میز‌ها نباشد، زبان اقتدار و صلابت است که جواب می‌دهد و همین رویه باعث شده که همه متوجه شوند، چالش اساسی دشمنان ملت‌های مظلوم، موشک‌های نقطه‌زنی است که می‌توانند تابودی پوشالی اقتدار استکباری دنیا را نشانه بگیرند.
کد خبر: ۵۰۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴ - 19February 2022

نقطه ضعف دشمنان ما، موشک های نقطه زن ما هستندگروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ ـ عبدالرضا مرادحاجتی؛ اخیرا در صحبت‌های «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، جمله‌ای به صورت تیتر یک در رسانه‌های مختلف دنیا در حال انتشار حداکثری است.

جمله‌ای که سال‌ها و بار‌ها از زبان فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی ایران اسلامی بیان شد و آن هم دستیابی به قدرت نظامی و توانایی ساخت موشک‌های نقطه‌زنی است که نشان صلابت و اقتدار دفاعی ما نسبت به گذشته‌ دارد؛ گذشته‌ای که حتی توان تولید یک فشنگ را هم نداشتیم.

«جهاد تبیین» یعنی اینکه با زبان ساده به همه بگوئیم که اقتدار نظامی امروز ما در حال گسترش و تبدیل شدن به الگویی موفق برای کشور‌هایی است که سال‌ها مورد هجوم و ظلم مستکبران قرار گرفتند و توان مقابله و دفاع حداقلی از خواسته‌های برحق خود نداشتند؛ ولی امروزه با تأسی از صلابت جمهوری اسلامی ایران، به کشور‌هایی تبدیل شده اند که زیر بار حرف زور نمی‌روند.

این ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها باعث شده که لبنان، یمن، سوریه، فلسطین و خیلی از کشور‌های مظلوم آفریقایی با اتکا به توان داخلی‌شان، بتوانند سال‌ها در مقابل گردن‌کلفتان نظامی دنیا بایستند و پیروز شوند.

آری! دنیا فهمیده است که دیگر زمان یاوه‌گویی و تهدید به کشور‌های مستقل رو به زوال است. کشور‌هایی که از ایران مقتدر الگو گرفته‌اند و فهمیده‌اند که مکتب مقاومت که اساس آن را شخصیتی برجسته به نام شهید حاج «قاسم سلیمانی» بنا نهاده است، به سمت و سویی خواهند رفت که بزودی لبنان، سوریه، عراق، یمن و خیلی از کشور‌های منطقه نیز به چنان اقتداری دست خواهند یافت که آمریکا و نوچه‌هایش در منطقه به خود اجازه ندهند نگاه چپ به مرز‌های قانونی‌شان داشته باشند.

اساساً جایی که منطق و گزینه‌های معقول روی میز‌ها نباشد، زبان اقتدار و صلابت است که جواب می‌دهد و همین رویه باعث شده که همه متوجه شوند، چالش اساسی دشمنان ملت‌های مظلوم، موشک‌های نقطه‌زنی است که می‌توانند تابودی پوشالی اقتدار استکباری دنیا را نشانه بگیرند.

جنگ برای همه انسان‌های دنیا، یک رخداد کاملا ناخوشایند است؛ اما با توجه به ماهیت کشور‌های استکباری، همه متوجه شده‌اند که بنیان تمام جنگ‌های دنیا به‌خاطر خواسته‌های ناحق مردان سیاسی کشور‌هایی است که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند استقلال و صلابت دیگر کشور‌های دنیا را ببینند و یا به رسمیت بشناسند؛ و الا هیچ ملتی در دنیا و در تاریخ سراغ ندارید که با ملتی دیگر سر ناسازگاری و نبرد داشته باشند.

بی‌شک نگاه راهبردی، متفاوت و جسورانه ایران اسلامی در تحکیم قدرت نظامی و بازدارنده‌اش در مقابل همه تهدید‌ها و زورگویی‌ها به زودی به یک مکتب و راهبرد جهانی برای خیلی از کشور‌ها تبدیل خواهد شد و دنیا به سمت و سویی خواهد رفت که دیگر کسی به خود اجازه ندهد با آسایش، آرامش، امنیت و مرز‌های قانونی یک کشور یا ملت مستقل و حتی ضعیف، بازی کند و یا آن را به چالش و تهدید بکشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار