عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های عملی؛ اصول مذاکراتی ایران

همتی گفت: لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های سیاسی، اقتصادی و عملی برای اجرای برجام، اصول تیم مذاکره‌کننده ایران در وین است.
کد خبر: ۵۰۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ - 17February 2022

لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های عملی؛ اصول مذاکراتی ایرانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و خواسته‌های مردم در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، مبنی بر لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین‌های سیاسی، اقتصادی و عملی برای اجرای توافقنامه برجام به طور مفصل آمده است و تیم مذاکره کننده بر اساس مفاد این قانون با غربی‌ها در حال مذاکره است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مذاکره کنندگان در مورد مواضع اصلی جمهوری اسلامی ایستادگی کردند، مذاکرات تا زمانی که تمام منافع ملت تامین نشود کوتاه نخواهند آمد، دولت، مجلس و مردم نیز توافقی که تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت نباشد، نخواهند پذیرفت.

همتی ادامه داد: شیطنت‌هایی از طرف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همانند گذشته صورت می‌گیرد، اما آن‌ها باید بدانند توافق زمانی حاصل می‌شود که تمام شرایط و خواسته‌های ایران تامین شود، زیرا آن‌ها از برجام خارج شدند و اجرا نکردند و هزینه آن را هم باید بپردازند.

وی همچنین گفت: توافق بر اساس شرایط جمهوری اسلامی باید صورت بگیرد، ما هم به هیچ عنوان از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد. تیم مذاکره کننده نیز کاملا بر این اصل واقف است. 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار