رایزنی‌ها در وین؛

نشست دوجانبه ایران و چین با حضور باقری و صفری برگزار شد

نشست دوجانبه هیأت‌های ایران و چین با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در وین برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ - 20February 2022

نشست دوجانبه ایران و چین با حضور باقری و صفری برگزار شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رایزنی‌ها در وین امروز (یکشنبه) اول اسفند ماه نیز در جریان بود. در همین راستا نشستی جلسه دوجانبه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین بعدازظهر امروز در هتل کوبورگ برگزار شد.

پس از آن نیز نشست دوجانبه هیأت‌های ایران و چین با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور و همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر اسبق ایران در پکن حال برگزاری است.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. دیروز (شنبه) نیز نشستی با حضور علی باقری و انریکه مورا برگزار شد و پس از آن هم هیأت‌های ایران و روسیه به ریاست باقری و اولیانوف تشکیل جلسه دادند. نشست دوجانبه‌ای هم بین هیأت‌های ایران و چین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیشب در دیدار جوزپ بورل در مونیخ تصریح کرد: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم، ولی طرف مقابل باید بداند جمهوری اسلامی خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.
انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار