بازخوانی نقش پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل در انقلاب اسلامی

جلسه بازخوانی نقش پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل در شکل‌گیری نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ - 19February 2022

جلسه بررسی نقش پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل در پیروزی انقلاب

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در اردبیل، جلسه بازخوانی نقش پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل در شکل‌گیری نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه) با حضور «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و سردار سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی اکبری» از فرماندهان دفاع مقدس و مقاومت و از مبارزان انقلابی، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این جلسه، ضمن بیان خاطراتی از لحظات شهادت دانشجوی انقلابی «نورالدین جهان جویی»، اظهار داشت: شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی در استان اردبیل نشان‌دهنده حماسه مردم انقلابی این استان در پیروی از ولایت فقیه است که این ولایتمداری در هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسید.

وی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل انقلابیون سال‌های درخشان مبارزه علیه رژیم طاغوتی پهلوی هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که از سخنان آن‌ها، می‌توانیم به پیوند نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که حاصل رهبری مرجعیت دینی و ولایت فقیه است، پی ببریم.

سردار «مصطفی اکبری» نیز در ادامه این جلسه، به تشکیل هسته‌های مقاومت دانش‌آموزی و جوانان در مبارزات انقلابی استان اردبیل اشاره کرد و از انقلابیونی نام برد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور موثر داشتند.

همچنین در ادامه، «رسول جمالی»، «جواد صبور»، «زکی‌الله خوشبخت»، «حسن پناهی مقدم»، «علی طالعی»، «عبدالرضا بی‌گناه» و «منصور پورجم» از پیشکسوتان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان اردبیل به بیان خاطرات خود از دوران مبارزات مردم اردبیل علیه رژیم طاغوت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار