گذری بر زندگی سرباز شهید «نایینی زاده»

شهید «نایینی زاده لباف» از جمله سربازان فداکاران ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در روز سی ام بهمن سال ۱۳۶۴ در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۰۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ - 19February 2022

گذری بر زندگی سرباز شهید «نایینی زاده»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کهکشان عظیم تاریخ میهن اسلامی پر از ستارگانی است که با درخشندگی خود، راه درست زندگی را به دیگران می‌نمایانند.

شهید سرافراز «غلامحسین نایینی زاده لباف» فرزند اسماعیل از آن جمله شهیدان بزرگواری است که هم سابقه فعالیت انقلابی دارد و هم شوق حضور در عرصه جهاد فی سبیل الله او را به میدان نبرد با دشمن کشاند.

این شهید والامقام بیستم آدر سال ۱۳۴۳ در قم به دنیا آمد؛ تحصیل خود را تا پایان دوران ابتدایی ادامه داد و با رسیدن به سن قانونی، لباس خدمت مقدس سربازی در ارتش بر تن کرد و به سوی جبهه‌ها شتافت.

غلامحسین، سی ام بهمن سال ۱۳۶۴ در حملات توپخانه‌ای نیرو‌های دشمن بعثی در شهرک ربط سردشت، بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به سر به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم به خاک سپرده شد.

در خاطراتی از این شهید عزیز نقل شده است که هر چند نامش غلامحسین بود، اما به سبب ارادت خانواده به امام رضا (ع)، همواره او را «رضا» صدا می‌زدند.

وی از دوران نوجوانی انس و علاقه به حضور راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی داشت؛ با شروع جنگ تحمیلی نیز شوق حضور در جبهه همواره با او بود تا اینکه در لباس سربازی به آرزوی دیرینه اش دست یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها