استاندار اردبیل تأکید کزد؛

اعزام دانشجویان واکسینه استان اردبیل به مناطق راهیان نور

«عاملی» گفت: کاروان هزار نفری دانشجویان واکسینه شده به مناطق راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 20February 2022

اعزام دانشجویان واکسینه استان اردبیل به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به ریاست «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، اعزام کاروان‌های راهیان نور را مصداق کامل زنده نگه‌داشتن یاد شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: سند ملی راهیان نور توسط معاونت اردویی سپاه حضرت عباس (ع) و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بومی‌سازی و به کلیه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ اولیه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از تسریع در روند احداث یادمان‌های مختلف برای شهدای گمنام در این استان خبر داد و اضافه کرد: قرار شد تا برای تکمیل این یادمان‌ها، منابع مورد نیاز و اعتبارات نیز با مساعدت استانداری اردبیل و سایر مسئولان فراهم شود تا این یادمان‌ها به شکل مناسب اجرایی و عملیاتی شده و در اختیار مردم قرار گیرند.

«سید حامد عاملی» استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور، باید با همت مردم و مسئولین و نیروهای انتظامی و نظامی با شکوه تر از سال های گذشته استمرار پیدا کند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با سپاه و حفظ آثار دفاع مقدس استان، بیش از یک‌هزار دانشجوی استان که موفق به دریافت هر ۳ دز واکسن کرونا شده‌اند، برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در قالب کاروان راهیان نور اعزام خواهند شد. این اعزام‌ها از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار «شکر عبدی» جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز گفت: برای گروه سنی دانش‌آموزی از تاریخ ۷ تا ۱۲ اسفندماه برگزاری کاروان راهیان نور به شکل مجازی و در شبکه شاد خواهد بود تا دانش‌آموزان پایه نهم و یازدهم بتوانند با مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین آموزش‌های رزمی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

عبدی افزود: اعزام دانشجویان نیز به صورت حضوری در کنار گروه‌های محله‌ای از نیمه اسفندماه شروع خواهد شد تا به مدت ۵ روز اردوی راهیان نور برای علاقه‌مندان اجرایی و عملیاتی شود.

وی محل استقرار کاروان استان اردبیل را اردوگاه «حبیب‌اللهی» در جاده خرمشهر دانست و ادامه داد: تلاش مسئولین استانی بر این است تا مرمت این اردوگاه به سرانجام رسیده و شرکت‌کنندگان در فضای مناسب از این جریان معنوی بهره ببرند.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز نیازمند نشر و ترویج اندیشه پاک شهدا و احیای آرمان‌های برجسته آنها هستیم که در قالب این کاروان‌ها سعی می‌شود یاد و خاطره شهدا و ایثارگران به شایستگی گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها