کتاب «ستاره کلاشین» در مشهد رونمایی شد

کتاب «ستاره کلاشین» روایتی داستانی از زندگی دانش‌آموز بسیجی شهید «سیدرضا شعاعی آستانه» در مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱ - 21February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم رونمایی از کتاب «ستاره کلاشین» با حضور حجت‌الاسلام «سیدجلال حسینی» رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس امروز در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

سید علی‌رضا میری سرپرست نویسندگان کتاب ستاره کلاشین در سخنانی، نسل امروز را نسلی پا در رکاب و آماده معرفی کرد که به حمایت نیاز دارند تا در عرصه‌های مختلف بدرخشند. 

وی، نگارش کتاب ستاره کلاشین را ماحصل اعتماد به نسل جوان دانست و اظهار داشت: بخش‌هایی از ناگفته‌های دفاع مقدس با خوانش این کتاب آشکار می‌شود. 

مرام شهدا در دنیای مادی قابل ادراک نیست

در ادامه سمیه جوادی یکی از نویسندگان کتاب ستاره کلاشین، پرداختن به شهدا را مقوله‌ای خاص برشمرد و گفت: با تحقیق در مکتب شهدا چیزهایی را لمس می‌کنید که در دنیای مادی قابل درک نیست.

این نویسنده جوان که نگارش آثار دفاع مقدس با عنوان مشهد خیِّن را در کارنامه نویسندگی خود دارد، حضور در اردوی راهیان نور را اولین جرقه در آشنایی با شهدا و مکتب دفاع مقدس عنوان کرد و بر پایدار ماندن در این عرصه تأکید کرد.

شهدا، هدایتگران جامعه هستند

محدثه دبستانی، دیگر نویسنده اثر نیز در این مراسم طی سخنانی، یکی از دلایل انتخاب این نام را برای کتاب، فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد که شهدا به ستارگانی تشبیه کردند که از طریق آن می‌توان راه پیدا کرد. 

وی با اشاره به موضوع کتاب ستاره کلاشین گفت: داستان این کتاب با شخصیتی به نام میترا محمودی دنبال می‌شود که طی جریان‌هایی با شهدا و مکتب آنان آشنا شده و مسیر درست حرکت در زندگی را می‌یابد. 

کتاب «ستاره کلاشین» داستان زندگی دانش‌آموز بسیجی شهید «سیدرضا شعاعی آستانه» با همکاری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، رزمندگان گردان الحدید، مجمع نویسندگان کیش مهر، گروه شهدای رهروان راه شهدا و گروه شهدای سروهای نیلوفری در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

روایتگری هادی نعمتی از فرمانده گردان الحدید در دوران دفاع مقدس، اجرای سرود، تجلیل از خانواده شهید شعاعی و تقدیر از نویسندگان کتاب ستاره کلاشین از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار