رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

حمایت و تولید یک فیلم با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها

قاضی زاده هاشمی گفت: هر سال یک فیلم سینمایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان تولید می‌شود و در ساخت آن حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۰۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 24February 2022

حمایت و تولید یک فیلم با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌هابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با اشاره به تهیه و تدوین طرح سپاس و ارسال آن به دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: این طرح با هدف مشاوره گرفتن از وضعیت جامعه، دیدار مسئولان با خانواده‌های شهید و ایثارگران اجرایی می‌شود.

وی با اظهار اینکه خانواده‌های شهیدان و ایثارگران دلسوزترین قشر برای نظام و انقلاب هستند، افزود: در این طرح مسئولان برای اینکه دریابند جامعه درچه وضعی بوده و با چه مشکلاتی روبرو است، دیدارهایشان با خانواده‌های شهید انجام می‌شود.

وی نامگذاری معابر و خیابان‌ها را به نام شهیدان افتخاری برای جامعه اسلامی دانست و از شهرداری‌ها خواست با توجه به ابلاغ مستقیم مقام معظم رهبری نسبت به این مهم و نامگذاری معابر به نام شهیدان توجه جدی داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی با اظهار اینکه نرخ فرزندان شهدا و ایثارگر فاقد مسکن از متوسط جامعه بالاتر است، افزود: به رغم آنکه قوانین خوبی برای اشتغال و استخدام فرزندان شهیدان و جانبازان وجود دارد، ولی در اجرای مجوز با مشکلاتی روبرو هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اشتغال را مطالبه جدی از بنیاد شهید بیان کرد و گفت: ۱۷ هزار نیروی انسانی از جامعه فرزندان شهدا و ایثارگر باید در دستگاه‌های مختلف جذب شود که با مشکل ردیف استخدامی روبرو هستیم.

وی متوسط سن والدین شهدا را ۸۰ سال و همسران و جانبازان را ۶۰ سال ذکر کرد و گفت: در حوزه درمان به رغم آنکه که بودجه دولتی وجود دارد، اما اعتبارات کافی نیست و نیازمند کمک و حمایت بیمه‌ها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور با اشاره به بدهی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد به دستگاه‌های مختلف گفت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار نیز هر سال یک فیلم سینمایی در هر استان ساخته و تولید می‌شود و ۳۰ درصد هزینه ساخت فیلم را تقبل می‌کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها