یادداشت/ محمد رضازاده

تسهیل مسیر توسعه و قدرت در سایه فرهنگ دفاع مقدس

نتیجه جنگ با ابران علی‌رغم همه حمایتی که از ارتش بعثی می‌شد، به دلیل ثبات قدم ملت در مسیر انقلابی بودن آن شد که ایران با وجود همه فشار‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، و هجوم فرهنگی، یک کشور قدرتمند در تراز جهانی است.
کد خبر: ۵۰۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱ - 26February 2022

تسهیل مسیر توسعه و قدرت در سایه فرهنگ دفاع مقدسگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ محمد رضازاده؛ دشمنان ایران که از انقلاب ملت ایران و از سرایت انقلاب اسلامی در سطح کشور‌های منطقه به شدت نگران بودند، برنامه‌های متعددی را علیه آن طراحی و اجرا کردند، بلوکه کردن اموال ایران، ترور رهبران انقلاب مانند شهید مرتضی مطهری، کودتای نقاب، فتنه‌های قومیتی و تجزیه طلبانه در سرحدات کشور مانند، فتنه کردستان، خوزستان و ترکمن صحرا، جنگ را به عنوان راهکاری یکسره کننده علیه ایران انتخاب کردند. خصوصا که جریان‌های که در حوزه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر دولت انقلابی نفوذ کرده بودند، به شدت ارتش کشور را مورد تهاجم قرار داده و تلاش می‌کردند آن را منحل کنند.

اما دشمنان به این موضوع توجه نداشتند که این ملت، انقلاب کرده است و پس از چند هزار سال خود را از سلطه صاحبان زر و زور بیرون کشیده بودند و تعیین سرنوشت خود را به دست گرفته اند. ملتی انقلابی که حریت‌شان در عاشورای حسینی (ع) ریشه داشت و ثمره این آزادگی را در دولت موعودشان انتظار داشتند. یعنی دشمن نفهمید و هنوز هم نفهمیده که این انقلاب با همه انقلاب‌های متداول جهان متفاوت است و عاشورا و کربلا ایرانی را به جلو می‌رانند و دولت مهدوی آن را به جلو می‌کشاند و این ملت با شور حسینی به عشق مهدی، ذلت پذیر نیست و و برای تحقق عدالت آماده است تا هر لحظه کربلایی و عاشورایی بیافریند.

حضور گسترده جوانان انقلابی در جنگ همه معادلات دشمن را فرو ریخت. نتیجه جنگ با همه حمایتی که از ارتش متجاوز بعثی می‌شد و با وجود همه تحریم‌ها علیه ایران، بیرون راندن دشمن از خاک ایران و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود. این درحالی است که جامعه انقلابی بودن را همچنان حفظ کرده و اولویت‌های ملی و امتی را توامان پیگیری کرد و نتیجه ثبات قدمش در مسیر انقلابی بودن آن شد که ایران علی رغم همه فشار‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، و هجوم فرهنگی، یک کشور قدرتمند در تراز جهانی است. کشوری پویا و متکی بر مردم انقلابی خود است. بی تردید جنگ با همه مشکلاتش، خسارات انسانی و مالی اش، برکات زیادی هم داشته است و آن خودباوری ملی است که از بستر این جنگ در ملت ایجاد شد و مسیر توسعه و قدرت را در کشور هموار کرد.

انتهای پیام/ ۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها