مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند خلاقیت است

مرتضوی گفت: با تولید محتوای فرهنگی فاخر، مجاهدت شهدا در دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم به عنوان قهرمانان ملی را برای نسل نوجوان و جوان کشور تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۰۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ - 20February 2022

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند خلاقیت استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران عصر امروز (شنبه) در نشستی با جمعی از فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی با تأکید بر اهمیت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در راستای پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین و همچنین زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: تبیین دستاورد‌های دوران انقلاب، دفاع مقدس و حوادث پس از آن در طول حیات انقلاب، یک وظیفه همگانی است و در این میان شما صاحبان قلم و رسانه نقش مؤثری در این زمینه دارید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه افزود: با تولید محتوای فرهنگی فاخر، مجاهدت شهدا در دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم به عنوان قهرمانان ملی را برای نسل نوجوان و جوان کشور تبیین کنیم.

وی استفاده از ابتکار و خلاقیت در تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را مهم و اثربخش برشمرد و افزود: نسل امروز به لحاظ سلیقه و دیدگاه دارای هوشمندی‌های خاصی هستند و اگر شما صاحبان قلم و هنر بتوانید با شناخت صحیح از این سلیقه‌ها، خوراک فرهنگی مطلوبی را تهیه و منتشر کنید فضای فرهنگی کشور را به سمت و سوی صحیح هدایت می‌کنید و این نیازمند نگاه هنرمندانه و خلاقانه شما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ساخت آثار سینمایی مرتبط با شهیدان از جمله «موقعیت مهدی» که در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خوش درخشید، را نمونه‌ای روشن از تولید یک اثر فاخر فرهنگی مرتبط با شهیدان برشمرد و تأکید کرد: دوران دفاع مقدس و مردان جنگ علاوه بر دفاع در برابر دشمن، از زندگی‌های عاشقانه و گفتمان‌های احساسی، راحت، ساده و بی‌ادعا، واقعی و پر از احساس نیز برخوردار بودند و این همان رمز موفقیت تولید آثار تأثیرگذار است.

مرتضوی با دعوت از تمام فعالان عرصه فرهنگی و علاقه‌مندان حوزه ایثار و شهادت برای مطالعه آثار به جا مانده از شهیدان و همچنین استمرار در تولید و نشر تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس که از زبان والدین شهدا و ایثارگران در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان تاریخ شفاهی و ثبت آموخته‌های والدین معظم شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات فرهنگی و انقلابی، فعال کردن تشکل‌های ایثارگری، توجه به برنامه‌های تحولی جوانان متعهد و پرورش دانش آموخته‌های علم و دانش در مدارس شاهد است.

وی با تأکید بر اهمیت ارائه صنعت فرهنگی در حوزه نشر آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را زمینه‌ساز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت: بقای انقلاب و اقتدار نظام به برکت ترویج روحیه جهاد و شهادت است و این امر نیازمند نگاه کارشناسی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

در این دیدار فعالان فرهنگی حوزه ایثار و شهادت به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و بر تعامل دوسویه در راستای ساخت آثار فرهنگی و هنری مرتبط با شهدای شهرستان‌های استان تهران تأکید کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار