دیدار مقامات حماس و حزب‌الله در بیروت با تأکید بر استحکام روابط

هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تعدادی از مقامات جنبش حزب‌الله لبنان در بیروت دیدار و بر استحکام روابط دو جنبش و رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.
کد خبر: ۵۰۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 26February 2022

دیدار مقامات حماس و حزب‌الله در بیروت با تأکید بر استحکام روابطبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیأتی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی-اسلامی حماس با «حسن حب الله» مسئول روابط فلسطین و «عطاالله حمود» دستیار او، شامگاه (جمعه)، در بیروت، پایتخت لبنان، دیدار و گفتگو کردند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «القدس»، در هیأت حماس، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان، «اسامه حمدان» عضو دفتر روابط عربی-اسلامی این جنبش و «طاهر النونو» مشاور رئیس حماس حضور داشته‌اند.

بنابر این گزارش، دو طرف بر رد تمامی طرح‌های ضد آرمان فلسطین تأکید کردند و در عین حال، از کشور‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، خواستند از انجام اقداماتی که در تضاد با آرمان فلسطین است، خودداری کنند؛ اقداماتی که به گفته دو طرف، تنها به رژیم صهیونیستی سود می‌رساند.

افراد حاضر در این دیدار به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونستی نیز که وارد نبردی جدید با مقامات رژیم اشغالگر شده‌اند، درود فرستادند و خواهان توسعه اعلام همبستگی با آن‌ها و ایستادگی در کنارشان شدند.

مقامات حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی همچنین بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در رویارویی با فشار‌ها و تهدیدات تأکید کردند و اعلام کردند که امید بسیاری به این محور وجود دارد.

دو طرف در پایان بر لزوم استحکام روابط حزب‌الله و جنبش حماس بر پایه مقاومت، سرنوشت واحد و همچنین توسعه سازوکار‌های همکاری و هماهنگی میان تأکید کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار