حماس:

علت تجاوز «اسرائیل» به سوریه، شکست در همراه کردن دمشق با سازشکاران است

رئیس دفتر روابط عربی- اسلامی جنبش حماس با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، علت تجاوز اسرائیل به سوریه را ناکام ماندن این رژیم در همراه کردن دمشق با سازشکاران برشمرد.
کد خبر: ۵۲۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 13June 2022

شکست در همراه کردن دمشق با سازشکاران علت تجاوز اسرائیل به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، رئیس دفتر روابط عربی اسلامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم کرد.

«خلیل الحیه» در گفت‌وگو با شبکه الاقصی ضمن تاکید بر ثبات و تمامیت ارضی سوریه، اظهار داشت: ما تجاوز اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: رژیم اشغالگر، سوریه را مورد تجاوز قرار می‌دهد؛ چرا که در سوق دادن این کشور برای پیوستن به سازشکاران و عادی سازی روابط ناکام مانده است.

الحیه تاکید کرد: امیدواریم که سوریه با توجه به جایگاهی که دارد به نقش پیشگام خود در منطقه دست یابد.

این مقام حماس ادامه داد: دشمن صهیونیستی نباید به عنوان متحد و دوست هیچکدام از کشور‌های عربی و اسلامی قلمداد شود و این رژیم خطری برای منطقه و تهدیدکننده امنیت و ثبات آن است.

الحیه گفت: ما به مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگر و تقویت توان دفاعی و برخورداری از تمام وسائل برای تثبیت پایداری ملت فلسطین در غزه و قدس ادامه می‌دهیم.

وی همچنین تاکید کرد که رژیم اشغالگر باید مسئولیت ادامه محاصره غزه را بپذیرد و غزه بهای پایداری و دفاع از مسجدالاقصی را می‌پردازد.

الحیه در بخشی دیگر از سخنانش رابطه حماس با ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود که این جنبش خواستار برقراری روابط با تمام کشورهاست.

این در حالی است که «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هم پیش از این با صدور بیانیه‌ای تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرده بود.

در این بیانیه آمده است: این تجاوزات خوی تروریستی و شیوه قلدرمآبانه رژیم صهیونیستی علیه منطقه را نمایان می‌کند.

سخنگوی حماس همچنین با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه، تلاش برخی کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با اشغالگران را محکوم کرد.

پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد جمعه با جدیدترین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق مقابله کرد. یک منبع نظامی سوری در این باره گفت که رژیم اسرائیل ساعت ۴:۲۰ بامداد روز گذشته در تجاوزی هوایی با شلیک چندین موشک از جولان اشغالی برخی نقاط در جنوب دمشق را هدف قرار داد.

به گفته این منبع، سامانه دفاعی سوریه به مقابله با این موشک‌ها برخاسته و توانسته بیشتر این موشک‌ها را ساقط کند. این منبع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که این تجاوز دشمن منجر به زخمی شدن یک غیرنظامی شده و برخی خسارت‌های مادی هم به بار آورده است. در پی این حمله فعالیت‌ها در فرودگاه بین المللی دمشق به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها