مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

امام موسی کاظم (ع) با تبیین واقعه کربلا، نقش مهمی در فرهنگ پایداری داشت

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: بردن نام امام موسی کاظم (ع) کلید گشایش گره‌های فروبسته و یاد این امام معصوم، مایه آرامش دل‌های شکسته است و ایشان با تبیین واقعه کربلا، نقش مهمی در فرهنگ پایداری داشت.
کد خبر: ۵۰۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 26February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ‌امروز در نشست بصیرتی با کارکنان این اداره‌کل، با تسلیت سالروز شهادت هفتمین خورشید امامت، اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) زاهدترین، کریم‌ترین، مردم زمان خود بود و هرگاه دو سوم از شب می‌گذشت نماز‌های نافله را به جا می‌آورد و تا سپیده صبح به نماز خواندن ادامه می‌داد.

وی ادامه داد: آن حضرت صابر، صالح، امین و کاظم لقب یافته بود و به عبد صالح شناخته می شد و به خاطر تسلط بر نفس و فرو بردن خشم ،به کاظم مشهور شد.

سرهنگ امیری مقدم خاطر‌نشان کرد: سیره امام موسی بن جعفر (ع) تبیین واقع عاشورا در کربلا بود و همواره در حفظ این روز برای مردم زمان خویش از هیچ تلاشی دست برنمی داشت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس هم تداوم مسیر کربلاست و رزمندگان ما با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) بالاخص سید الشهدا (ع) در مقابل زورگویی های استبداد ایستادگی کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) و اطلاع از ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ایرانی باصلابت و با اقتدار در برابر ابرقدرت‌های جهان و استکبار جهانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار