رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان:

تعامل مساجد و کمیته امداد باعث کاهش محرومیت در خراسان رضوی شده است

حجت‌الاسلام «مهدوی ارفع» گفت: همکاری مسجد و کمیته امداد خمینی (ره) محرومیت را در استان با ایجاد بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری و توانمندسازی و کارآفرینی کاهش داده است.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ - 26February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در نشست خبری که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مساجد، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است و روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهد همچنین مساجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگى و تربیت دینى هستند و جایگاه ویژه‌اى در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اسلامى دارند.

وی افزود: توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انعکاس اخبار مساجد  در شرایط امروز جامعه ضروری است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تصریح کرد: قصد داریم با کارکرد کلان موضوعات تربیتی با محوریت مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت کنیم.

مهدوی ارفع گفت: همکاری مسجد و کمیته امداد محرومیت را در استان با ایجاد بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری و توانمندسازی و کارآفرینی کاهش داده است. طرح‌هایی با محوریت مساجد و همکاری دیگر ارگان‌ها در سطح استان اجرا شده است که؛ بنیاد علمی تربیتی ساجدین با اخذ مجوز ۲ مدرسه با نظارت آموزش و پرورش، ایجاد قرارگاه مساوات و همدلی، همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه با تأسیس ۵۰ پایگاه ازدواج آسان و فرزندآوری و همچنین یک هزار و ۵۵۵ مسجد در طرح مسجد سنگر سلامت ارائه خدمات به بیماران کرونایی ازجمله این طرح‌ها است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: یکی دیگر از طرحی‌هایی که با محوریت مساجد ایجاد شد طرح نذر هشتم بود که استقبال بسیاری هم از آن صورت گرفته تا جایی که این طرح ملی‌سازی شده است.

وی بیان داشت: با ایجاد طرح نذر هشتم هر ماه هشت زندانی به کمک مسجدی‌ها آزاد می‌شوند؛ و مسجدی‌ها هرماه برای آزادسازی زندانیان پای کار می‌آیند به طوریکه تاکنون ۵۰۷ زندانی نیازمند با این طرح آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار