رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

ساماندهی در فضای مجازی به منظور ایجاد محدودیت نیست

نگاهداری گفت: ساماندهی در فضای مجازی به منظور ایجاد محدودیت نیست، ولی برای قانونگذاری در این زمینه باید بحث‌های مفصل کارشناسی انجام شود.
کد خبر: ۵۰۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 27February 2022

ساماندهی در فضای مجازی به منظور ایجاد محدودیت نیستبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح صیانت از فضای مجازی، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس، پیشنهادات و مشورت‌های خود را در قالب گزارش تخصصی تحویل نمایندگان مجلس داده است.

وی افزود: مرکز پژوهش به اصل قانون گذاری در حوزه فضای مجازی تاکید ویژه دارد، زیرا تمام کشور‌ها در حوزه فضای مجازی قانونمند عمل می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: قانونگذاری در فضای مجازی باید با کارشناسی دقیق و رعایت وجوه مختلف مسئله انجام گیرد و مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد، همچنین نباید به کسب و کار تعدادی از مردم که در فضای مجازی معیشت خود را تامین می‌کنند آسیب وارد شود.

نگاهداری گفت: مجلس نباید به شئونات رهبری که به شورای عالی فضای مجازی تفویض شده مداخله کند، رهبری تکالیف و وظایفی را صریحا به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده است که مجلس حق دخالت و ورود به آن را ندارد.

رییس مرکز پژوهش‌ها تاکید کرد: عدم مغایرت با قانون اساسی، عدم مغایرت با شئونات تفویضی رهبری به شورای عالی فضای مجازی و پیشگیری از لطمه به فضای معیشتی مردم از جمله دغدغه‌های مرکز پژوهش هاست.

وی گفت: اگر این موارد مد نظر نمایندگان قرار گیرد هیچ گونه مخالفتی با قانونمند کردن فضای مجازی نداریم و بر ضرورت قانون گذاری صحیح تاکید داریم.

وی ادامه داد: ساماندهی در فضای مجازی به منظور ایجاد محدودیت نیست، قانون گذاری باید با بحث‌های مفصل کارشناسی انجام شود، نباید با عجله این کار صورت گیرد، باید پیش نویس به گونه‌ای تنظیم شود که در عین ساماندهی و قانون‌مند کردن فضای کسب و کار در فضای مجازی از ایجاد محدودیت‌های غیر ضروری پرهیز شود و مصالح کشور و منافع مردم را تامین کند.

نگاهداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میزان تغییرات نمایندگان در پیش نویس اولیه مرکز پژوهش‌ها زیاد بوده است؟ گفت: پیش نویس‌های مختلفی در این زمینه نوشته شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها