نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

ثبت خاطرات شفاهی خانواده شهدا خدمت به فرهنگ است + تصاویر

حجت‌الاسلام ربانی با حضور در منزل خانواده شهید شرعی، تجلیل از خانواده شهدا را خدمت به فرهنگ و روحیه‌ی جهاد و ایثارگری دانست.
کد خبر: ۵۰۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 28February 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام سید حسن ربانی» نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همزمان با ایام سالگرد شهید «محمدتقی شرعی» از شهدای جهاد سازندگی در دفاع مقدس با حضور در منزل این خانواده شهید اظهار داشت: قدردانی از خانواده شهدا خدمت به فرهنگ و روحیه‌ی جهاد و ایثارگری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت ثبت خاطرات شفاهی خانواده شهدا ابراز کرد: ارتباط معنوی شهدا با خانواده و اطرافیان در برخی موارد معجزه و اعجاب‌انگیز است؛ از این رو در ثبت خاطرات و ویژگی‌های شخصیتی شهدا نباید غفلت کرد.

وی همچنین با اشاره به شخصیت آیت‌الله محمدعلی شرعی، پدر شهید محمدتقی شرعی را از تأثیرگذاران عرصه ترویج علوم دینی در حوزه دانست و گفت: امروزه شاهد خدمات و آثار علمی، معنوی و انقلابی این خانواده عزیز هستیم.

در ادامه این دیدار همسر شهید شرعی ضمن قدردانی از حضور حجت‌الاسلام ربانی و هیأت همراه در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های معنوی شهید، اتکای بیش از پیش همسران و فرزندان شهدا به قدرت الهی، کسب روحیه خودباوری و عبور از دشواری‌های زندگی را محصول عنایت و نظارت معنوی شهدا توصیف کرد.

شهید محمدتقی شرعی، فرزند مرحوم آیت الله شرعی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، سال ۱۳۶۵ در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد علی شرعی مؤسس حوزه علمیه خواهران و یکی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی معاصر به شمار می‌آید که یکی از شاخص‌ترین ابعاد مبارزاتی وی، چاپ و نشر سخنرانی مشهور امام خمینی (ره) در برابر کاپیتالاسیون در پانزدهم خرداد سال ۴۲ است به شمار می‌رود.

ثبت خاطرات شفاهی خانواده شهدا خدمت به فرهنگ است + تصاویر

ثبت خاطرات شفاهی خانواده شهدا خدمت به فرهنگ است + تصاویر

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار