نماینده ولی فقیه در کردستان:

هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارزه با جهل و نادانی بود

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه، جهل و نادانی بود و با آمدن حضرت محمد (ص) مردم به رستاخیز فکری و معنوی روی آوردند.
کد خبر: ۵۰۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ - 28February 2022

هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارزه با جهل و نادانی بودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان، در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبعث نبی مکرم اسلام (ص) به همه مسلمانان و مردم شریف استان، اظهار داشت: امیدوارم همه مردم در بهترین اوضاع روحی، اخلاقی و وضعیت جسمانی باشند.

وی به فلسفه مبعث پیامبر (ص) از دیدگاه یکی از علما؛ شیخ حر عاملی در کتاب «وسائل‌‌الشیعه» پرداخت و افزود: زمانی‌که پیامبر گرامی اسلام (ص) مبعوث شدند، ظلمت، تاریکی، جهل و نادانی محض فراوان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آیات و روایات زیادی دلالت بر بعثت نبی مکرم اسلام (ص) دارد، خاطرنشان کرد: بعد از آمدن حضرت موسی و عیسی (ع) و رفتن این عزیزان، شبه جزیره عربستان، مکه و یثرب مهمترین کانون جهل و ظلمت، جاهلیت، نادانی، غرور، تکبر، خدانشناسی، کفر و شرک زیاد بود، تا جائی‌که دختران‌شان را زنده به گور می‌کردند، که خدای متعال بهترین شاگرد خود را در سخت‌ترین شرایط برای برچیدن این وضعیت، جایگزین کرد.

وی هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) را مبارزه با تاریکی فکر و اندیشه، جهل، نادانی و ندانم‌کاری خواند و گفت: چیزی بدتر از بت‌پرستی وجود ندارد که با آمدن حضرت محمد (ص)، ظلم و ستم به پایان رسید و مردم با اتفاق جدید به رستاخیز فکری و معنوی روی آوردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با یادآوری اینکه پیامبراکرم (ص) رحمتی برای تمام عالمیان هستند، خاطرنشان کرد: هنوز که هنوز است اگر یک انسان بی‌دین، مسیحی، یهودی و یا هر دینی که داشته باشد، اندیشه‌ها و رفتار رسول اکرم (ص) را بیندیشد و سرلوحه زندگی خود قرار دهد، تأثیرگذاری آن را خواهد دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابراز داشت: امیدوارم که همه ما انسان‌ها بهتر از همیشه قدر وجود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را دانسته و راه، منش و سبک زندگی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها