یادداشت/ علی عبدالصمدی

«عید مبعث» فرصتی دوباره برای استحکام بخشیدن به وحدت

عید مبعث فرصتی ارزنده برای ایجاد وفاق و همدلی بین جامعه مسلمانان است تا با وحدت و همبستگی، شرایط پیشرفت سیاسی و اجتماعی خود را فراهم کنند.
کد خبر: ۵۰۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 01March 2022

وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی، آرزوی قلبی ختمی مرتبت بودگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ بیست و هفتم رجب سالروز مبعث خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله است.

روزی که وعده‌ی پیامبران الهی مصداق یافت. روزی که محمد احمد محمود از سوی پروردگار یکتا به پیامبری رسید و رسالت آسمانی خود را دریافت کرد.

نخستین آیات آسمانی در این روز به قلب مبارک محمد امین فرود آمد که «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق....» جبرئیل بر آن والا پیامدار نازل و قول انبیاء بزرگ تاریخ صادق شد و محمد به نبوت رسید.

گل رسالت شکفت. آنکس که زرتشت و موسی و عیسی وعده‌ی تجلی دینش را داده بودند، جامه‌ی نبوت به تن کرد و جهانی را از جهالت و نادانی رها ساخت.

محمد به پیامبری رسید و آفتاب فروزان اسلام طلوع کرد و دنیا از ظلمت تاریکی برون جست. اسلامی که روزی محدود به جغرافیای بیت نبی مکرم اسلام بود، امروز بزرگترین دین جهان است و بیشترین پیروان را دارد.

حضرت خدیجه (س) همسر باوفای محمد مصطفی و علی پسر عموی ایشان نخستین افرادی بودند که به دین مبین اسلام مشرف شدند. آیین آسمانی اسلام از خانه‌ی نورانی نبی مکرم اسلام تا مکه، مدینه و سراسر حجاز گسترش پیدا کرد و در سال‌های پس از رحلت آن پرچمدار بزرگ توحید، به سراسر پهنه‌ی گیتی پا گذاشت و عملا امروز سرزمین و کشوری در جهان نیست که نور حقانیت اسلام ناب محمدی در آنجا نتابیده باشد.

وحدت و همدلی از عوامل مهم و موثر در پیشرفت و ارتقاء شرایط سیاسی و اجتماعی هر جامعه‌ای از جمله جوامع اسلامی است. امروزه علیرغم اینکه نور حقیقت اسلام ناب محمدی در جهان تابیده است، اما بعضا عدم وجود وحدت و یکپارچگی در بین کشور‌ها و جوامع اسلامی مشهود است.

برخی از کشور‌های مسلمان با رژیم صهیونیستی رابطه‌ای حسنه برقرار کرده اند و عملا با دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و مسلمین دست دوستی داده اند. البته که اسلام دین عطوفت و مروت و مهربانی حتی با دشمنان است، اما این به معنای هموار ساختن راه برای احاطه‌ی دشمنان جوامع اسلامی بر مسلمانان نیست.

اسراییل و اسراییلیان امروز دستشان به خون هزاران کودک و زن بی‌گناه آلوده است و اینکه برخی از کشور‌های اسلامی به عادی سازی روابطشان با رژیم صهیونیسنی مصمم شده اند، پشت کردن به ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی است.

مناسبت‌های مهم تقویمی در فرهنگ اسلامی می‌توانند بهترین بهانه برای ایجاد وفاق و همدلی در بین کشور‌های مسلمان شوند. مسلمین عالم به ویژه دولتمردان با گرامیداشت چنین اعیادی در قالب همایش‌ها و کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها میتوانند اتحاد، وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش حفظ کنند و در جبهه‌ی مقاومت اسلامی بیش از پیش متحد باشند که این آرزوی قلبی پیامبر عظیم الشان اسلام نیز بوده است.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها