مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

شاعران به زیبایی واژه‌های ایثار و مقاومت را ترسیم می‌کنند

سردار «ملکی» گفت: شاعران حس ذاتی خود را پرورش می‌دهند و به زیبایی واژه‌هایی از جنس ایثار و مقاومت را ترسیم و به استخدام خود درمی‌آودند.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 28February 2022

شاعران به زیبایی واژه‌های ایثار و مقاومت را به استخدام خود درمی‌آورندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت (اشک انار) و داستان کوتاه (یوسف) شاعران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس را اهل دل، عشق و خدامحوری یاد کرد و اظهار داشت: این‌ها دارای اندیشه نو، پویا و فکر عمیق هستند و با زیبایی درونی شعر می‌سرایند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها از حس شاعرانگی برخوردار نیستند، افزود: شاعران حس ذاتی خود را پرورش می‌دهند و به زیبایی واژه‌هایی از جنس ایثار و مقاومت را ترسیم و به استخدام درمی‌آودند.

سردار ملکی با بیان اینکه واژه‌های دفاع مقدسی که در قالب شعر درمی‌آیند، دارای پیام هستند و عمیقا در درون جان آدم حک می‌شوند، بیان داشت: شاعران دفاع مقدس برای کسانی شعر می‌سرایند که خود حماسه‌ساز هستند و در هشت سال دفاع مقدس اسارت رژیم بعثی عراق و زندان‌های کومله و دموکرات را گذراندند و امروز بسیاری از آن‌ها با ریه‌های شیمیایی زندگی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۰۰ اثر از ۲۱۰ شاعر مازندرانی به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و ایثار (اشک انار) ارسال شده است، ادامه داد: از تعداد ۱۸ شاعر برگزیده در این مراسیم تجلیل می‌شود.

وی همچنین تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه یازدهمین دوره داستان کوتاه «یوسف» را ۱۷۵ اثر اعلام کرد و افزود: امروز از ۱۲ برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

سردار ملکی با اشاره به اینکه کتاب این دو جشنواره به چاپ رسید، از رونمایی ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در این مراسم خبر داد و اضافه کرد: همچنین از ۳۰ عنوان کتاب در سوم خرداد ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس هدف برگزاری این جشنواره‌هاست و تلاش بر این است که این فرهنگ و این گنج به نسل‌های آینده منتقل شود.

در پایان این مراسم از تعداد ۳۰ برگزیده جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت (اشک انار) و داستان کوتاه «یوسف» تجلیل به‌عمل آمد و از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که به همت انتشارات «سرو سرخ» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید به همراه ۲۰ کتاب صوتی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها