مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

«جشن نیکوکاری» فرهنگ حسنه احسان را در بین آحاد مردم نهادینه می‌کند

سرهنگ «امیری‌مقدم» گفت: برگزاری جشن‌های نیکوکاری فرهنگ حسنه احسان را بین آحاد جامعه نهادینه می‌کند که این جشن‌ها با هدف تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ - 02March 2022

سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن جشن نیکوکاری و آستانه عید نوروز در دیدار با جمعی از پیشکسوتان امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: در ارزش و اعتبار و اهمیت احسان و نیکوکاری از نظر اجتماعی همین بس که پایه‌های استوار خانواده به عنوان کوچک‌ترین و بنیادین‌ترین حوزه اجتماعی و مصداق آن، بر احسان نهاده شده ‌و اگر اجتماع به عدالت قوام و استواری می‌یابد با احسان و نیکوکاری است که به استحکام و استقرار واقعی خود دست می‌یابد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه جمع آوری مبالغی برای تهیه بسته های معیشتی و کمک به محرومان میباشد.

سرهنگ امیری‌مقدم گفت: احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته، کمال را از خدا می‌طلبند. دوری از خصلت‌های ناپسند موجب می‌شود تا انسان‌های مؤمن به یاری نیازمندان بشتابند و از توان و نیرویی که خدا به آنان داده است، در راستای تکامل فردی و اجتماعی خود و دیگران استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا، از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تأکید آن آمده است، ان‌شاءلله با این حرکت جهادی بتوانیم گوشه از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطر‌نشان کرد: با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان قزوین، بسته‌های معیشتی را تهیه و درب منازل نیازمندان تقسیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها