معاون مرکز اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد؛

تأثیرگذاری بالای رسانه‌ها برای مقابله با جنگ‌نرم

«محمدی» با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی قوی برای مقابله با جنگ‌نرم دشمنان داشته باشیم، گفت: رسانه‌ها تاثیرگذاری بالایی در این موضوع دارند.
کد خبر: ۵۰۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 02March 2022

مهمترین ابزارهای دشمنان در جنگ نرم را ماهواره و فضای مجازی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «احمد محمدی» معاون مرکز اسلامی استان کرمانشاه، امروز (چهارشنبه) در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی قوی برای مقابله با جنگ‌نرم دشمنان داشته باشیم، اظهار داشت: رسانه‌ها، تاثیرگذاری بالایی در این موضوع دارند و باید با روشنگری در مورد ابعاد و زوایای جنگ‌نرم، بصیرت جامعه را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: در کنار بصیرت‌افزایی باید با تزریق امید به جامعه و تلاش در جهت بهبود معیشت مردم و رفع محرومیت‌زایی، برای مقابله با توطئه‌های دشمنان برنامه‌ریزی کرد.

معاون مرکز اسلامی استان کرمانشاه، پیچیدگی بالا، آرام و بی‌سروصدا بودن، غافلگیرکنندگی بالا و دقیق نبودن مرز‌های خودی و غیرخودی را از جمله خصوصیات جنگ‌نرم دشمن عنوان کرد و افزود: از روش‌های اعمال جنگ‌نرم می‌توان به فریب مردم، شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی، کارشکنی و نفوذ در برنامه‌ها و تصمیمات و بعضاً اغتشاشات صنفی اشاره کرد.

وی مهم‌ترین ابزار‌های دشمنان در جنگ‌نرم را ماهواره و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: دشمنان می‌کوشند تا با استفاده از این ابزار‌ها، با تغییر باور‌ها و اعتقادات، افکار و اندیشه‌ها و نهایتاً تغییر رفتار و ساختار، به اهداف خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دست پیدا کنند.

رشد چشمگیر مساجد اهل‌سنت کرمانشاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی

وی اشاره‌ای هم به رشد چشمگیر مساجد استان کرمانشاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بیان کرد: در حالی‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰۰ مسجد اهل‌تسنن در استان کرمانشاه داشتیم، امروز تعداد مساجد اهل‌تسنن در استان به ۵۱۶ مسجد رسیده است.

معاون مرکز اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: هم‌اکنون نمازجمعه اهل‌تسنن در بیش از ۲۵۰ نقطه در مناطق اهل‌سنت استان اقامه می‌شود و شاهد حضور پرشور مردم مناطق اهل‌تسنن در نماز‌های جمعه هستیم.

محمدی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه مدارس علوم دینی تنها شش یا هفت حجره در استان فعال بود، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ۲۲ مدرسه علوم دینی ثبت شده با بیش از ۶۰ مدرسه اهل‌سنت و نزدیک ۲۰۰ طلبه اهل‌سنت، در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها